Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Förlåt mig! uttryckte mig slarvigt!

>Krister. Jasså, min inställning att livsstilens har stor väldigt betydelse är alltså något som är typiskt för unga? Hmm, ja kanske det, när man är ung har man ju en större del av livet framför sig och därmed tänker lite långsiktigt. Inte alla naturligtvi

Du har en poäng T-N. Livsstilsförändringar ÄR en vikitig del i ett optimalt behandlingsupplägg, (vad gäller livsstilsrelaterade sjukdomar då förstås). Men om man inte inser värdet av även läkemedel i ett behandlingsupplägg så tror jag att man har en del a

när jag fick problem med min sköldkörtel för ungefär precis 2 år sedan, (och rasade massor i vikt, mest muskler) var jag otroligt tacksam att det finns en medicin som hävde det förloppet.
visst det hade gått över, kanske, med tiden (länge) men de sista da

Hej Lioa. Jag är en annan som äter Lamictal. Om du fick en annan medicin, vilken medicin var det? Jag är också trött och kämpar.

Markus: att jag tyckte din inställning var skrattretande okunnig beror främst på att jag uppfattade att du förenklade problemet med medicin kontra livsstil. Har själv haft en kronisk sjukdom sedan jag var 20 år och har bla pga den en "sund" livsstil med b

Att kalla mig skrattretande okunnig sänker hur som helst nivån på diskussionen, även om det vore sant kunde du yttryckt samma sak fast på ett mindre hånfullt sätt. Såvida man inte VILL utveckla diskussionen till pajkastning, men det vill vi väl inte? 😉

Föresten, bullen71 frågade tidigare om det högkostnadsskydd som finns för läkemedel (1800kr/12mån) även gäller om man skriver ut Fysisk aktivitet på Recept. Eller om det finns något motsvarande.

Svaret är nej.

Väljer man att promenera/cykla är det dock

Jag håller med till stor del Markus. Det verkar vara en hel del här som VILL missförstå dig!

vill påpeka att det jag skrev inte var som svar på markus,
utan som argt inlägg mot nån längre upp i tråden.
kanske anders? jag och namn...