Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 22:40Det är klart att det någonstans under alla dessa ord finns diskussioner värd att ta. Exempelvis den om varför psykologsamtal så sällan ryms i landstingens budget.
Men åtmisntone för min del skyms detta av det svartvita i resonemangen. Jag tror inte att d
Det är klart att det någonstans under alla dessa ord finns diskussioner värd att ta. Exempelvis den om varför psykologsamtal så sällan ryms i landstingens budget.
Men åtmisntone för min del skyms detta av det svartvita i resonemangen. Jag tror inte att d
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 22:52Spännande diskussion om ett intressant och viktigt ämne. Det påstås emellanåt att mediciner skrivs ut ibland av slapphet för att patienterna efterfrågar det. Det tycker jag känns konstigt, är det verkligen det folk vill ha när de går till läkaren? Ett rec
Spännande diskussion om ett intressant och viktigt ämne. Det påstås emellanåt att mediciner skrivs ut ibland av slapphet för att patienterna efterfrågar det. Det tycker jag känns konstigt, är det verkligen det folk vill ha när de går till läkaren? Ett rec
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 22:57Marcus-->
Dina artiklar om överförskrivning handlar dels om psykiatrin där det skrivs ut sömntabletter och antidepressiva utan att åtgärda grundorsaken. Det känns felprioriterat. Där är det ffa samtal som behövs. Dom handlar även om geriatriken där patie
Marcus-->
Dina artiklar om överförskrivning handlar dels om psykiatrin där det skrivs ut sömntabletter och antidepressiva utan att åtgärda grundorsaken. Det känns felprioriterat. Där är det ffa samtal som behövs. Dom handlar även om geriatriken där patie
Quote from Catharina Brattlin on 21 November 2008, 23:01Det är både och, kan jag säga. Trots att vi är flera föreningar i kommunen och länet, som erbjuder allt från kom-i-gång-gympa, stavgång och tai chi till qi gong, kostföreläsningar av gästinstruktörer och mjukgympa, så står våra instruktörer där med tomma
Det är både och, kan jag säga. Trots att vi är flera föreningar i kommunen och länet, som erbjuder allt från kom-i-gång-gympa, stavgång och tai chi till qi gong, kostföreläsningar av gästinstruktörer och mjukgympa, så står våra instruktörer där med tomma
Quote from Funbeat user on 22 November 2008, 08:38Sylvia tar upp det här med FaR, Fysisk aktivitet på Recept, vilket i mitt tycke är en mycket bra idé. Faktum är att en väldigt stor andel av all belastning på sjukvården inom västvärlden kan relateras till livsstilen. Sjukvården har i detta läget en unik
Sylvia tar upp det här med FaR, Fysisk aktivitet på Recept, vilket i mitt tycke är en mycket bra idé. Faktum är att en väldigt stor andel av all belastning på sjukvården inom västvärlden kan relateras till livsstilen. Sjukvården har i detta läget en unik
Quote from Funbeat user on 22 November 2008, 08:48A Bohlin tar upp det där med att ta smärtstillande/sömnpiller/lugnande när problem uppstår i vardagen. Alternativen för honom verkar vara att antingen stoppa ett piller i munnen eller... "vänta på något" ?? Vad är det man ska "vänta på" undrar jag då? Pro
A Bohlin tar upp det där med att ta smärtstillande/sömnpiller/lugnande när problem uppstår i vardagen. Alternativen för honom verkar vara att antingen stoppa ett piller i munnen eller... "vänta på något" ?? Vad är det man ska "vänta på" undrar jag då? Pro
Quote from Charlotte Skoglund on 22 November 2008, 09:17FaR, Fysisk aktivitet på Recept. är det inte bara läkarna som får skriva ut det gäller att det blir en positiv attityd till det hela
där kommer landstinget in som styrare av pengarna. i östergötland får vårdcentralerna pengar per antal recept, förmodligen
FaR, Fysisk aktivitet på Recept. är det inte bara läkarna som får skriva ut det gäller att det blir en positiv attityd till det hela
där kommer landstinget in som styrare av pengarna. i östergötland får vårdcentralerna pengar per antal recept, förmodligen
Quote from Funbeat user on 22 November 2008, 09:22Cykel på Eurosport!
Cykel på Eurosport!
Quote from Funbeat user on 22 November 2008, 09:22"A Bohlin tar upp det där med att ta smärtstillande/sömnpiller/lugnande när problem uppstår i vardagen. Alternativen för honom verkar vara att antingen stoppa ett piller i munnen eller... "vänta på något" ?? Vad är det man ska "vänta på" undrar jag då? Pr
"A Bohlin tar upp det där med att ta smärtstillande/sömnpiller/lugnande när problem uppstår i vardagen. Alternativen för honom verkar vara att antingen stoppa ett piller i munnen eller... "vänta på något" ?? Vad är det man ska "vänta på" undrar jag då? Pr
Quote from Funbeat user on 22 November 2008, 09:35Jag HAR förståelse för att det är svårt att analysera sin livsstil och förändra den! Det skrev jag ju. Men man bör väl försöka? "Om man lyckas" så har man vunnit betydligt mer än om man "löser" problemen med läkemedel. Är det inte "önskvärt" att en föränd
Jag HAR förståelse för att det är svårt att analysera sin livsstil och förändra den! Det skrev jag ju. Men man bör väl försöka? "Om man lyckas" så har man vunnit betydligt mer än om man "löser" problemen med läkemedel. Är det inte "önskvärt" att en föränd