Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 11:39En grov tumregel är att förbrukningen per km i kcal är lika med vikten - 10.
Dvs jag väger 70 kg. 70-10=60. Jag gör av med ca 60 kcal per km oavsett om jag går eller springer.
Stämmer också väldigt bra med de siffror som jag får från mina pulsklockor.
En grov tumregel är att förbrukningen per km i kcal är lika med vikten - 10.
Dvs jag väger 70 kg. 70-10=60. Jag gör av med ca 60 kcal per km oavsett om jag går eller springer.
Stämmer också väldigt bra med de siffror som jag får från mina pulsklockor.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 11:49Vi är då alla eniga om att det är energiöverskott som orsakar onödig kroppsvikt. Och att motion är livet, naturligtvis.
Vad jag förstår är det som skiljer mig från alla andra är att vi har olika uppfattningar om hur kroppen utnyttjar kaloriresurser vid an
Vi är då alla eniga om att det är energiöverskott som orsakar onödig kroppsvikt. Och att motion är livet, naturligtvis.
Vad jag förstår är det som skiljer mig från alla andra är att vi har olika uppfattningar om hur kroppen utnyttjar kaloriresurser vid an
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 11:49Det stämmer till viss del. En skillnad mellan gång och löpning är att man "lättar" från marken vilket blir att kämpa mot tyngdlagen på ett annat sätt. I och med att man lättar lite så ödslas en del kraft som inte för en framåt utan uppåt.
Luftmotstånden g
Det stämmer till viss del. En skillnad mellan gång och löpning är att man "lättar" från marken vilket blir att kämpa mot tyngdlagen på ett annat sätt. I och med att man lättar lite så ödslas en del kraft som inte för en framåt utan uppåt.
Luftmotstånden g
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 11:57Som jag tolkar det ifrågasätter man inte det heller. Däremot menar man att kroppen kommer att kompensera med ökad fettförbränning efter passet tills glykogendepåerna är uppbyggda igen och att det därför inte spelar någon roll om man motionerar låg- eller
Som jag tolkar det ifrågasätter man inte det heller. Däremot menar man att kroppen kommer att kompensera med ökad fettförbränning efter passet tills glykogendepåerna är uppbyggda igen och att det därför inte spelar någon roll om man motionerar låg- eller
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 12:54Anders, läser du över huvud taget vad Niclas och jag har skrivit?
Anders, läser du över huvud taget vad Niclas och jag har skrivit?
Quote from Elias Engqvist on 31 March 2011, 15:48Kort sagt :
Energi är energi.Den kommer TILL kroppen genom att man äter.
Ju mer man äter desto mer energi lagrar man.Den kommer FRÅN kroppen genom att man lever och rör på sig.
Ju mer man rör på sig desto mer energi gör man av med.
Kort sagt :
Energi är energi.
Den kommer TILL kroppen genom att man äter.
Ju mer man äter desto mer energi lagrar man.
Den kommer FRÅN kroppen genom att man lever och rör på sig.
Ju mer man rör på sig desto mer energi gör man av med.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 16:23Magnus H, det är faktiskt så att jag hoppas att jag missat något. Fast läst har jag.
På något sätt känns det som om att det inte spelar roll vad jag anför, men jag framför ändå detta.
Jag tror att den övervägande majoriteten av de som talar om att börja
Magnus H, det är faktiskt så att jag hoppas att jag missat något. Fast läst har jag.
På något sätt känns det som om att det inte spelar roll vad jag anför, men jag framför ändå detta.
Jag tror att den övervägande majoriteten av de som talar om att börja
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 16:55Anders, om du inte vill visa ditt fullständiga namn ens för vi som är inloggade, kanske det kan vara lämpligt att du inte skriver ut mitt fullständiga namn för google att hitta? Jag skulle uppskatta om du ändrar i dina tidigare inlägg.
Eftersom du nu bör
Anders, om du inte vill visa ditt fullständiga namn ens för vi som är inloggade, kanske det kan vara lämpligt att du inte skriver ut mitt fullständiga namn för google att hitta? Jag skulle uppskatta om du ändrar i dina tidigare inlägg.
Eftersom du nu bör
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 17:14Jag beklagar att jag skrev ut fullständigt namn. Tänkte inte på att det kunde innebära något menligt. Har ändrat på de ställen jag kan hitta att jag gjort på detta felaktiga sätt.
Beklagar också att jag som inte håller på med fettförbränning var så korkad
Jag beklagar att jag skrev ut fullständigt namn. Tänkte inte på att det kunde innebära något menligt. Har ändrat på de ställen jag kan hitta att jag gjort på detta felaktiga sätt.
Beklagar också att jag som inte håller på med fettförbränning var så korkad
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 17:17Tack Anders! (t+)
Tack Anders! (t+)