Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 09:12Fettförbrännings-zonen?
Jag skulle iallafall påstå att det går åt mer energi att "jogga" 1km än att promenera 1km.
Klart att det går åt mer energi att föra fram sin kropp snabbare, vilket också resulterar i fler uppätna kalorier förbrukade!
Satsa på at
Fettförbrännings-zonen?
Jag skulle iallafall påstå att det går åt mer energi att "jogga" 1km än att promenera 1km.
Klart att det går åt mer energi att föra fram sin kropp snabbare, vilket också resulterar i fler uppätna kalorier förbrukade!
Satsa på at
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 09:17På samma sätt som det går åt mer energi att krypa en km på alla fyra går det åt mer energi att jogga eller gå en km än att springa en km.
På samma sätt som det går åt mer energi att krypa en km på alla fyra går det åt mer energi att jogga eller gå en km än att springa en km.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 09:22@Peter
Har svårt att se att man skulle göra av med mer energi om man promenerade 1km än om man sprang 1km,
Hur menar du då?
@Peter
Har svårt att se att man skulle göra av med mer energi om man promenerade 1km än om man sprang 1km,
Hur menar du då?
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 09:25Löpning är/kan vara energieffektivare än gång, bättre verkningsgrad
Löpning är/kan vara energieffektivare än gång, bättre verkningsgrad
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 09:36Så här har jag fått lära mig:
Det går åt mer bränsle att köra en bil 1 mil i 150km/tim än 1 mil i 100km/tim. Detta ska bero på att motorn får jobba hårdare och därför drar mer soppa.
På samma sätt ska det gå åt mer energi att springa en mil än att gå en
Så här har jag fått lära mig:
Det går åt mer bränsle att köra en bil 1 mil i 150km/tim än 1 mil i 100km/tim. Detta ska bero på att motorn får jobba hårdare och därför drar mer soppa.
På samma sätt ska det gå åt mer energi att springa en mil än att gå en
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 09:44Man kan absolut inte jämföra en bil med männisskokroppen och intuitionen säger oftast fel. Man behöver mätningar.
Bilen drar mer mest för att motstånd, friktion och luftmotstånd ökar med högre hastighet (en växellåda gör att du kan ha samma varvtali hög
Man kan absolut inte jämföra en bil med männisskokroppen och intuitionen säger oftast fel. Man behöver mätningar.
Bilen drar mer mest för att motstånd, friktion och luftmotstånd ökar med högre hastighet (en växellåda gör att du kan ha samma varvtali hög
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 09:48Traktor är väl lite närmare - iaf i mina farter...
Traktor är väl lite närmare - iaf i mina farter...
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 09:52Enligt länken nedan så gäller detta för mig (observera att distansen är densamma men jag bränner mer kcal på halva tiden)
Walking
484 calories in 2 hr (10 km at 5 km/h)
Running
732 calories in 1 hr (10 km at 10 km/h)http://www.caloriesperhour.com/index
Enligt länken nedan så gäller detta för mig (observera att distansen är densamma men jag bränner mer kcal på halva tiden)
Walking
484 calories in 2 hr (10 km at 5 km/h)
Running
732 calories in 1 hr (10 km at 10 km/h)
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 09:56Om man vill gå ner i vikt är det fett som måste bort. För att kroppen ska kunna bryta ner fettet och använda det som energikälla går det åt mycket syre. När intensiteten är mellan 60-70 % av maxpuls/under 65 % V02max finns bra med syre och fett är den pri
Om man vill gå ner i vikt är det fett som måste bort. För att kroppen ska kunna bryta ner fettet och använda det som energikälla går det åt mycket syre. När intensiteten är mellan 60-70 % av maxpuls/under 65 % V02max finns bra med syre och fett är den pri
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 10:02Anders R, du kan hävda hur bestämt du vill men du har fel.
Background: This study was designed to compare the effects of 2 different but isocaloric fat reduction programs with the same amount of energy deficit - diet alone or diet combined with aerobic t
Anders R, du kan hävda hur bestämt du vill men du har fel.
Background: This study was designed to compare the effects of 2 different but isocaloric fat reduction programs with the same amount of energy deficit - diet alone or diet combined with aerobic t