Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 18:19TS nämner "övervikt" vilket jag tolkade som att han vill bli av med just övervikten. Övervikt är lagrat fett.
Således ansåg jag att det var fettförbränning som måste till. Men jag har fel, man kan lika gärna bränna sitt kolhydratlager. Not.
TS nämner "övervikt" vilket jag tolkade som att han vill bli av med just övervikten. Övervikt är lagrat fett.
Således ansåg jag att det var fettförbränning som måste till. Men jag har fel, man kan lika gärna bränna sitt kolhydratlager. Not.
Quote from Christer Berg on 30 March 2011, 19:44Att träna på en så lågintensiv nivå att det blir direktförbränning av fett är väldigt skonsamt mot kroppen men ger samtidigt inte så mycket förbränning om man ser till mängd och inte %.
Lämna %-en till Hälge och se till kcal-förbränningen i stort och de
Att träna på en så lågintensiv nivå att det blir direktförbränning av fett är väldigt skonsamt mot kroppen men ger samtidigt inte så mycket förbränning om man ser till mängd och inte %.
Lämna %-en till Hälge och se till kcal-förbränningen i stort och de
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 19:55Anders, om du bränner kolhydratlagret eller fettlagret spelar ingen roll. Kroppen fyller upp kolhydratlagret och det som blir över lagras som fett. Så, har du bara bränt fett, så lagras de kolhydrater du äter som fett. Har du bara bränt kolhydrater, så la
Anders, om du bränner kolhydratlagret eller fettlagret spelar ingen roll. Kroppen fyller upp kolhydratlagret och det som blir över lagras som fett. Så, har du bara bränt fett, så lagras de kolhydrater du äter som fett. Har du bara bränt kolhydrater, så la
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 20:30Tack för alla svar 🙂
Har fått mig en god uppfattning att mellan 60-70% är där man ska ligga när man ska förbränna fett. Dock är jag ju sugen att fortsätta springa efter jag har nåt mina mål så är inte den optimala lösningen att bara köra på utan att bry
Tack för alla svar 🙂
Har fått mig en god uppfattning att mellan 60-70% är där man ska ligga när man ska förbränna fett. Dock är jag ju sugen att fortsätta springa efter jag har nåt mina mål så är inte den optimala lösningen att bara köra på utan att bry
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 21:01Till Magnus H måste jag tyvärr framföra att du inte vet vad du talar om.
Edit. Du invänder mot vad som är mest effektiv fettförbränning, då har det ju naturligtvis betydelse att man bränner fett framför kolhydrater. Att man överkonsumerar mat och få nya f
Till Magnus H måste jag tyvärr framföra att du inte vet vad du talar om.
Edit. Du invänder mot vad som är mest effektiv fettförbränning, då har det ju naturligtvis betydelse att man bränner fett framför kolhydrater. Att man överkonsumerar mat och få nya f
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 21:06Magnus H har rätt. För viktnedgång är det endast kcal in vs kcal ut som gäller. Det spelar ingen roll om det är fett som förbränns eller om det är kolhydrater.
Edit:Man bör alltså inte luras av den relativa, procentuella fettförbränningen under ett arb
Magnus H har rätt. För viktnedgång är det endast kcal in vs kcal ut som gäller. Det spelar ingen roll om det är fett som förbränns eller om det är kolhydrater.
Edit:Man bör alltså inte luras av den relativa, procentuella fettförbränningen under ett arb
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 21:11En annan faktor är att hålla sig skadefri: om du ska gå ner i vikt måste du hålla på ett tag, och då kan det vara bättre att ta det lugnt med joggandet, och fortsätta intervalla och långsamt öka andelen som du springer, så att du inte får skador. Om jag f
En annan faktor är att hålla sig skadefri: om du ska gå ner i vikt måste du hålla på ett tag, och då kan det vara bättre att ta det lugnt med joggandet, och fortsätta intervalla och långsamt öka andelen som du springer, så att du inte får skador. Om jag f
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 21:13Anders, här kan du lära dig mer.
http://traningslara.se/fettforbranning-traningsintensitet-morgonpromenader-och-viktnedgang/
Anders, här kan du lära dig mer.
Fettförbränning, träningsintensitet, morgonpromenader och viktnedgång
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 21:17Bäst effekt i viktnedgång brukar vara att få till kosten. Få bort alla onödiga kcal så som läsk och annat snask. Ligg på kcalunderskott/dag på ca 500-1000 kcal om dagen, fortare än så då man brukar förlora muskelmassa vid viktnedgång.
Krydda gärna med trä
Bäst effekt i viktnedgång brukar vara att få till kosten. Få bort alla onödiga kcal så som läsk och annat snask. Ligg på kcalunderskott/dag på ca 500-1000 kcal om dagen, fortare än så då man brukar förlora muskelmassa vid viktnedgång.
Krydda gärna med trä
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 21:18Ja, att gå ner med bara träning funkar inte för mig, min aptit ökar bara ju mer jag tränar. Man får begränsa portionerna helt enkelt.
Ja, att gå ner med bara träning funkar inte för mig, min aptit ökar bara ju mer jag tränar. Man får begränsa portionerna helt enkelt.