Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning100 mil på ett år!
You need to log in to create posts and topics.

100 mil tävlingslöpning har jag klarat de flesta åren sedan 1984, men att träna 100 mil verkar lite väl tufft. 😉

Vad KUL att Ni är många som både gillar & antar utmaningen!
Just med Facebook sånär ser för att jag startade utmaningen där. Det började med att jag utmanade mig själv och frågade om ingen annan oxå ville anta min utmaning. Där startades sidan och antalet

Känns som en lagom utmaning för en triathlet wannabe som mig..

Det ska man nog klara av 🙂

Jag tror du behöver förtydliga gruppens namn på Facebook, det känns som att vissa registreringar där innehåller mer än löpning...

och nu såg jag att beskrivningen var att "gå, powerwalk och jogging också går bra"...

Jag tycker inte det är relevant att mäta löpning och promenader mot varandra, är det bara jag?

100 mil löpning på ett år är så lite så jag bryr mig inte i detta fall - annars håller jag med dig AT!

För mig som försöker trycka in detta i ett liv med småbarn kändes det som en bra utmaning för att inte ta för långa pauser efter ett lopp (som jag tenderar göra)

Jag ringaktar inte dem som kör rask promenad/powerwalking som alternativ till löpning. Den som t.ex. väljer att promenera 20 km i veckan i 10 min/km-takt måste ju avsätta 3 tim o 20 minuter för den delen av träningen vilket är en rätt hygglig veckodos för

Håller med Mikael!

Dessutom: Har man exempelvis precis börjat röra på sig eller är under rehabilitering kan det hända att 100 mils promenad är den ultimata utmaningen!

Jag kommer dock bara räkna löpningen, eftersom det passar mig bäst.