Quote from Guest on 7 September 2008, 19:52Japp, som rubriken låter. När man kör intervaller:
Hur lång vila/joggning ska man ha emellan intervallerna?
Hur många 1-km:are är lagomt på ett intervallpass?//Malin
Japp, som rubriken låter. När man kör intervaller:
Hur lång vila/joggning ska man ha emellan intervallerna?
Hur många 1-km:are är lagomt på ett intervallpass?
//Malin
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 20:02Malin: Jag skulle rekommendera att du läser den här artikeln:
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=140803
Den har en spännande tabell också som jag misstänker att du är nyfiken på 🙂
Malin: Jag skulle rekommendera att du läser den här artikeln:
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=140803
Den har en spännande tabell också som jag misstänker att du är nyfiken på 🙂
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 20:41Du e en klippa!!!
1000 😉 tack 🙂
Du e en klippa!!!
1000 😉 tack 🙂
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 20:52Lycka till med tusingarna! (t+)
Lycka till med tusingarna! (t+)
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 09:55Jag brukar köra en 4-5 intervaller med 90s vila mellan om det är 1000m långa.
Kör även 3x3x500m med 60s vila och 3 min vila mellan varje set.
Man kan ju variera sig i oändlighet, men det gemensamma är att det är skitjobbit, trist och väldigt bra träning
Jag brukar köra en 4-5 intervaller med 90s vila mellan om det är 1000m långa.
Kör även 3x3x500m med 60s vila och 3 min vila mellan varje set.
Man kan ju variera sig i oändlighet, men det gemensamma är att det är skitjobbit, trist och väldigt bra träning
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 09:59Det finns ju rätt många som inte gillar intervaller, upplever dem då som Jonas jobbiga och kanske trista. Men alla är vi ju inte lika. Intervallerna är veckan höjdar-pass, enligt min mening. Jobbiga men sköna!
Det finns ju rätt många som inte gillar intervaller, upplever dem då som Jonas jobbiga och kanske trista. Men alla är vi ju inte lika. Intervallerna är veckan höjdar-pass, enligt min mening. Jobbiga men sköna!
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 10:07Det är skönt efteråt 😉
Det är skönt efteråt 😉
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 11:42Jo det håller jag med om. För de två sista repetitionerna brukar vara jobbig och just då är det inte alltid så skönt, men desto skönare efteråt.
Jo det håller jag med om. För de två sista repetitionerna brukar vara jobbig och just då är det inte alltid så skönt, men desto skönare efteråt.
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 14:28dum fråga: menas det på att man springer en km utan avbrott för att sedan vila sina 60 sek. å då står man still?
å en liten praktisk fråga.... hur mäter jag ut mina kilometrar ...
dum fråga: menas det på att man springer en km utan avbrott för att sedan vila sina 60 sek. å då står man still?
å en liten praktisk fråga.... hur mäter jag ut mina kilometrar ...
Quote from Fredric Lagerström on 8 September 2008, 14:31Ja det stämmer. Stå el gå vila.
Du kan mäta ut en sträcka med hjälp av
lanskartor.se
Ja det stämmer. Stå el gå vila.
Du kan mäta ut en sträcka med hjälp av
lanskartor.se