Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

hmmm ...fick svar på mina frågor när jag bläddrade vidare på länken Lady G skrev....

Så bra då 🙂 kan jag somna om mao

😀

Man kan med fördel köra intervaller på löparbana. Då har någon annan skött mätningen åt en. Banorna är ofta lediga även om man då inte är med i en klubb.

Men jag ska medge att det i början var ett visst motstånd mot att träna på löparbana. Verkar så amb

Jo, en del tittar ju lite förvånat på en när man blåser om dem i hög fart för att man sedan blir omsprungen när man har sin "vila", och sedan återigen blåsa förbi samma person när nästa intervall kommer *skratt*
Men man vänjer sig vid att bli uttittad 😀

Ja, man känner sig lite stollig. Jag har mätt ut en 1 km runda i kvarteret hemma o folk tittar något skumt också när man springer förbi dem igen, o igen, o igen... haha... men men, som sagt, de e ju bra träning. 🙂
Tack allesammans för bra tips!

Jag brukar springa 500 m åt ena hållet och så tillbaka längs vägen här hemma.
Ibland står några grannar ute och pratar vid sina tomter. Det blir ju många gånger jag springer förbi under ett pass. Dom hälsar lite mer ansträngt för varje gång jag
passerar.

Det går ju även att bortse från distansen och bara köra på tid, tex 4 minuter så slipper man mäta.

Jag har börjat springa tempo intervaller, dvs delade tempopass (eller långa intervaller), typ 3x3km med 90 sek joggvila. Detta för att jag normalt hatar tempopass och den korta vilan gör att jag står ut. Långa intervaller är inte heller favoriten, men om

Jasså?