Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 21:08Jag tycker nog det är bättre att ange intervaller i tid då 1 km kan ta allt mellan 2:30 till 7 min beroende på vem som tränar. Vitsen att köra intervall är ofta att man lägger sig på en viss procent av max. Tex runt 85-95 % av maxpuls eller maxfart på mi
Jag tycker nog det är bättre att ange intervaller i tid då 1 km kan ta allt mellan 2:30 till 7 min beroende på vem som tränar. Vitsen att köra intervall är ofta att man lägger sig på en viss procent av max. Tex runt 85-95 % av maxpuls eller maxfart på mi
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 21:17Men så är du cyklist och har en annan kapacitet.
Det har jag försökt implementera bland de vilse löparna.
Men så är du cyklist och har en annan kapacitet.
Det har jag försökt implementera bland de vilse löparna.
Quote from Jonny Persson on 10 September 2008, 08:41Men 2:30/km på cykel känns inte så snabbt.
Men 2:30/km på cykel känns inte så snabbt.
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 10:49Bra Mackan att du förtydligade det. För jag har sovit lite oroligt med vetskapen att vissa löpare kör 1k intervaller i 2:30 fart. Känns då lite fjuttigt med mina dryga 4min/km.
Bra Mackan att du förtydligade det. För jag har sovit lite oroligt med vetskapen att vissa löpare kör 1k intervaller i 2:30 fart. Känns då lite fjuttigt med mina dryga 4min/km.
Quote from Jonny Persson on 10 September 2008, 10:55Gör som David och ta cykeln så ska du se att du kan pressa upp dig till 2:30/km Leffe. 🙂
Gör som David och ta cykeln så ska du se att du kan pressa upp dig till 2:30/km Leffe. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 10:59Jag pratar löpning, inte cykel. Mustafa borde kunna göra 1 km-intervaller på 2:30.
Jag pratar löpning, inte cykel. Mustafa borde kunna göra 1 km-intervaller på 2:30.
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 11:18Jag känner gamla 800 meterslöpare som körde på 2.50 utan att tillhöra sverigeeliten.
Ni spyr helt enkelt för sällan!
Jag känner gamla 800 meterslöpare som körde på 2.50 utan att tillhöra sverigeeliten.
Ni spyr helt enkelt för sällan!
Quote from Jonny Persson on 10 September 2008, 11:21Om det är någon tröst David så har jag kört mina tusingar på 2:50 också en gång i tiden. Så nog kan vi löpare ta i också. Men nu har jag 10-15 kg mer att bära på och då vill dom inte gå riktigt så snabbt längre...
Om det är någon tröst David så har jag kört mina tusingar på 2:50 också en gång i tiden. Så nog kan vi löpare ta i också. Men nu har jag 10-15 kg mer att bära på och då vill dom inte gå riktigt så snabbt längre...
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 11:35om du spyr oftare så har du mindre att dra på!
om du spyr oftare så har du mindre att dra på!
Quote from Jonny Persson on 10 September 2008, 11:38Sant. Har faktiskt inte spytt på länge. Men det var nära för några veckor sen...
Sant. Har faktiskt inte spytt på länge. Men det var nära för några veckor sen...