Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 20:41Varför tror du det?
Varför tror du det?
Quote from Elias Engqvist on 25 March 2010, 20:47Nu är inte Försäljningspris-Inköpspris=Vinst
De pengarna ska betala en massa saker innan det blir någon vinst.
Till att börja med får du dra bort 25% till skatteverket. Sen ska det betala lokaler, arbetsgivaravgifter, löner, omkostnader för att driva fö
Nu är inte Försäljningspris-Inköpspris=Vinst
De pengarna ska betala en massa saker innan det blir någon vinst.
Till att börja med får du dra bort 25% till skatteverket. Sen ska det betala lokaler, arbetsgivaravgifter, löner, omkostnader för att driva fö
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 20:48Tror vad?
Tror vad?
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 20:52Men de flästa av dessa kostnader finns även i england utom att det inte går åt lika höga butikskostnader då de svenska affärerna ofta ligga centralt i storstäderna med svindyra hyror.
Men de flästa av dessa kostnader finns även i england utom att det inte går åt lika höga butikskostnader då de svenska affärerna ofta ligga centralt i storstäderna med svindyra hyror.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 20:52Och så ska det räcka till att ha ett välfyllt lager så att du kan gå därifrån med rätt sko i rätt storlek. Jag ska dit nästa gång jag kommer till den stora staden.
Och så ska det räcka till att ha ett välfyllt lager så att du kan gå därifrån med rätt sko i rätt storlek. Jag ska dit nästa gång jag kommer till den stora staden.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 20:54Generalagenten&producenten tar ut vad marknaden tål och detaljisten får lite för besväret.
Generalagenten&producenten tar ut vad marknaden tål och detaljisten får lite för besväret.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 21:07Ja men i alla fall sjukt att marknaden tål så mycket högre priser i sverige än vad den tål i andra länder, men det är i alla fall tur för oss löpare att Internet och EUs konkurenslagar gjort att vi som inte har råd med svenska butikernas priser kan fortsä
Ja men i alla fall sjukt att marknaden tål så mycket högre priser i sverige än vad den tål i andra länder, men det är i alla fall tur för oss löpare att Internet och EUs konkurenslagar gjort att vi som inte har råd med svenska butikernas priser kan fortsä
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 21:33Då är kanske inte butikernas inpris så lågt ändå.
Då är kanske inte butikernas inpris så lågt ändå.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 22:49Siv, jag springer i dom där badsockorna, inte istf. Fivefinger utan istf. uppbyggda/dämpade skor generellt. Skulle gärna testa ett par VFF men dom är ju också rätt dyra för nåt som man kanske inte kan fortsätta med. Däremot 150:- har väl alla råd med.
Siv, jag springer i dom där badsockorna, inte istf. Fivefinger utan istf. uppbyggda/dämpade skor generellt. Skulle gärna testa ett par VFF men dom är ju också rätt dyra för nåt som man kanske inte kan fortsätta med. Däremot 150:- har väl alla råd med.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 23:552400 kronor.... om skorna håller 100 mil blir det 24 kr per mil.
F-n, jag har inte råd med någon löparrunda ikväll. Jag tar en sväng med bilen istället.
2400 kronor.... om skorna håller 100 mil blir det 24 kr per mil.
F-n, jag har inte råd med någon löparrunda ikväll. Jag tar en sväng med bilen istället.