Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2 km på 10 minuter hjälp!
You need to log in to create posts and topics.

Ja jättebra råd, känner mig peppad!

Det kanske är en 200 m bara. Lugnet i Falun ska jag till iallafall.
10 min på 2 km är snabbt för mig, ser ut som en duracellkanin på bandet medan andra ser ut att jogga i den farten haha!

Inomhusbanan på Lugnet i Falun är 200 meter. Det vet jag som bor i staden.

Aha typiskt, då ska det springas 10 varv då....

När jag tränar brukar jag köra distansen som gäller dvs 2km 2 eller 3 ggr i veckan och sen i slutet på veckan köra ett lite längre pass så i ditt fall kanske 3km.
Som det var sagt innan så är 2km nästan inget och jag kan lova dig att du kommer klarar det

Tillför en jootoobare från årets test på Lugnet:

Lova nu Johanna att du inte bara tränar för att klara testet, utan också för att bli en vältränad polis.Som samhällsmedborgare vill jag att polistjänstemannen är

-Och att polisen kan springa ifatt buset! 😉

Det kommer att gå jättebra!

Anders R jag lovar! Styrkan för att lyfta dockan på 77 kg har jag, det är löpningen som fattas.

Idag sprang jag PB på 5km iaf.
Gjorde som någon sa och körde 400m intervaller.
Sprang 600m på 10km/h sen 400m på 12km/h tills jag sprungit 5km. Det tog 27:57

Intervaller i överfart är melodin för dig. Supertusingar tog mig under 40 min på milen i somras. Har tidigare provat lite andra typer av intervaller men det här upplägget passade mig jättebra. Värt att prova...

http://beta.marathon.se/traning/battre-sna

Tack Carl-Johan!

Spännande, jag antar att man ska ha samma fart på alla intervaller också? Ska prova att ligga på 12,5km/h och köra några varv nån dag!

Jag har kört ett ca 2km pass på löpband, med Intervaller :
hastighet, tid
12 km/h, 60 sek,
14 km/h, 40 sek,
16 km/h, 30 sek,
18 km/h, 15 sek,
19.3 km/h, 10 sek
5 intervaller köres på rad, med lite vila mellan, börja om 3 gånger med ny lutning eg min,