Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2 km på 10 minuter hjälp!
You need to log in to create posts and topics.

Japp, Johanna, samma fart alla intervallerna.
Nedanstående farter borde passa för dig.

För en löpare som springer milen på 50 minuter kan farten lämpligen vara:
100 meter – 25 sekunder
200 meter – 50 sekunder
300 meter – 75 sekunder
400 meter – 100 sek

Jag springer supertusingar ibland på löpband. På bandet gör jag milen på 50 men jag springer mina supertusingar i 4:30-fart. 10 stycken brukar jag köra. Det blir väldigt mycket springa med all mellanjogg och mittenjoggen och jag brukar trots farten vara h

Inte för att vara taskig men är man osäker på om man inte klarar 2km på 10 minuter kanske man skall välja ett annat yrke än att bli Polis.

PS
Milen under 45min borde vara ett baskrav för att bli antagen till utbildningen.

Och för de färdigutbildade och tjänstgörande poliserna, strax under 40 minuter antar jag?

Underligt nog så har inte Poliser några direkta fys-krav när de väl är anställda. Det är åtskilliga som inte klarar polisaspiranternas krav.

Jörgen: Varför tycker du det??

Alla skall vi starta någonstans innan man blir bäst eller bra.
Min första runda på 3 km för några år sedan spydde jag och sprang på 20 min.
Igår sprang jag 26km på 2tim02min hem från jobbet...

Jag tror du klarar det galant och fortsätter du löpträna/styr

Buset är väl sällan löptränat?

Då det blåser för hårt här hemmavid spärras Ölandsbron av. Vill man då komma hem måste man skubba förbi avspärrningarna. Och hur skulle det gå om farbror blå vore alltför vältränad?

Nä, lagom är bäst! 😉

För att 2km på 10 minuter är ett så lågt krav att man skulle kunna skita i det helt och hållet.

Är du 40-år gammal och kört stenhårt soffpotatisliv i 10år så förstår jag om man har problem med att klara 2k på 10 min, men som fullt frisk 20-30åring borde

Fred och Anders, jag håller med. Och jag kommer bli grym! Älskar ju styrketräning och det är svårt att bli stark och snabb på samma gång. Får nog byta ut något styrkepass mot löpning.

Jörgen: Det jag undrade var varför du tycker blivande poliser ska kun