Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2 km på 10 minuter hjälp!
You need to log in to create posts and topics.

Grattis!

Jag tycker att det är mycket lättare att springa på band än ute i det fria. Har bra mycket bättre kilometertider på bandet än i spåret och då har jag två olika band som jag växlar mellan. Håller jag samma tempo ute (har en GF 305 som håller tide

Jag skulle värma upp 1 km med några ordentliga fartökningar på slutet. Men jag är gammal och trögstartad. 🙂

inför tuffare pass, och detta räknar jag detta eftersom du månste ner på tider som du normalt inte springer på, skulle jag värma upp minst 10 min med lugn jogg till och börja med för att avvsluta sista minuten i tänkt tempo, stanna ta en klunk vatten och

Om testet är på bana, skulle jag se till att träna på bana åtm en gång/vecka. Det kommer du att tjäna på! Löpband eller löpspår med backar är inte alls samma sak, o underlaget på inomhusbana är mycket mjukare än asfalt. Ett effektivt löpsteg gör en hel de

Grattis! Jag håller med de ovan om uppvärmningen. den är en avgörande om tiden. Det är bra mätare att du blir riktigt svettig! Dt blir bra (t+)

Nej! Man ska inte bli riktigt svettig på uppvärmningen, håller inte med.

Svettig eller inte är ointressant - hur mycket man svettas är väldigt individuellt. Men c:a 5-10 minuter lugn löpning brukar vara lagom uppvärmning avslutat med några rusher (stegringslopp)

Jag brukar börja riktigt lugnt och öka tempot successivt under någon/ett par km tills jag när det är ca 400m kvar är uppe i mitt tempo på milen. Avslutar sedan med ett par/tre stegringslopp där jag hamnar i ett tempo över det jag ska springa. Det funkar b

JAG KLARADE DET!!!!

Fick reda på att det var 10:15 som gällde men sprang in på 10 min prick tror jag.
Det var 200m bana, psykiskt jobbigt med 10 varv och den torraste luft jag varit med om. Fick hosta i en vecka efteråt men är sååå nöjd ändå =)

Grattis och riktigt bra jobbat!