Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack för bilden Mikael. Där är det ju rät vinkel vilket borde minska tendensen till spaghetti i armarna. Får prova nästa gång (H)

Ett tips om man vill klara längre tider är att fuska på samma sätt som Lukas... 😉 Innebörden blir nämligen att en mindre andel av kroppsvikt hamnar mellan stödpunkterna fötterna och armbågarna. Och det är denna vikt magen jobbar med att hålla uppe. Den a

Tack för bra förklaring Markus. Det du skriver låter logiskt för magens del, men å andra sidan borde väl armarna börja skaka i förtid om man lutar framåt med vinkel != 90 grader. Jag får helt enkelt tänka på detta och prova nästa gång.

Jag är på! Shit jag klarade det på första försöket... 😉 (skämt åsido, tack för uppmaningen att testa, har nog bara gjort 2 minuter förut, jag siktar på 5 minuter till midsommar då)

Magda Gads kompis lyftkranen gör drygt 9 minuter och Gunde Svan 6 minuter (första gången han testade...)

Ah, tack för tipset! Nu är jag noga med att vinkeln inte överstiger 85-90 gr. Klarade 1.30 idag så någon uthålligetsträning i flera minuter är det inte fråga om ännu. 😉

riktigt jobbigt....inte uppe i 3 minuter ännu. men snart så!

Börjar inte ni och darra lite lätt efter 1:30? Hur klara ni pressen att hålla ut ni som klarar över 2 min?

mvh d

Tricket är att aktivera lite olika muskelgrupper under tiden.
Och inte glömma andas när det blir tungt!

Ja andningen är svår efter en stund. Inte hittat rätt teknik.

SKA klara 3 minuter har gett mig f*n på det....