Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 21:13Jag var inne på din länk, men jag fick aldrig fram enligt vilket program jag skulle träna, kan ha med min fruktansvärt dåliga engelska...
Blev såklart nyfiken eftersom jag själv är i startgroparna till mitt mål Marathon 2013.
Jag var inne på din länk, men jag fick aldrig fram enligt vilket program jag skulle träna, kan ha med min fruktansvärt dåliga engelska...
Blev såklart nyfiken eftersom jag själv är i startgroparna till mitt mål Marathon 2013.
Quote from Christer Berg on 19 February 2012, 21:18@Moa: Jag gör inte min viktminskning via sjukvården. Jag har själv försatt mig i min situation och jag vill själv klättra upp ur den håla jag sitter i.
Till min hjälp har jag en diet som bygger på balanserat födointag men mindre portioner och så ska jag
@Moa: Jag gör inte min viktminskning via sjukvården. Jag har själv försatt mig i min situation och jag vill själv klättra upp ur den håla jag sitter i.
Till min hjälp har jag en diet som bygger på balanserat födointag men mindre portioner och så ska jag
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 21:21Då tycker jag att du ska fortsätta köra med det. Gör det som funkar för dig, och känner du smärta så stoppa och pausa och ta istället bara promenader.
Kombinera det med styrketräning som du kan köra hemma. Lägg ut en tråd om bra stärkande träning så får
Då tycker jag att du ska fortsätta köra med det. Gör det som funkar för dig, och känner du smärta så stoppa och pausa och ta istället bara promenader.
Kombinera det med styrketräning som du kan köra hemma. Lägg ut en tråd om bra stärkande träning så får
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 21:25Det är ganska billigt att cykla. Däremot så kostar cykeln som ett gymkort.
Det är ganska billigt att cykla. Däremot så kostar cykeln som ett gymkort.
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 22:14Ja, beroende på om man har cykel såklart. Min cykel köpte jag för 300 spänn på blocket.. ingen rallycykel, men har broms och noll växlar. =) Den har jag förbränt många kcal på när mina knän inte höll.
Så självklart är cykling dyrt om man inte har cykel
Ja, beroende på om man har cykel såklart. Min cykel köpte jag för 300 spänn på blocket.. ingen rallycykel, men har broms och noll växlar. =) Den har jag förbränt många kcal på när mina knän inte höll.
Så självklart är cykling dyrt om man inte har cykel
Quote from Christer Berg on 3 March 2012, 13:05Passerade en viktig milstolpe på vägen idag.
Säsongens första 5 km runda och på en rekordtid av 34 min. Jag SLAKTADE förra årets 5 km PB på 35:45!
Passerade en viktig milstolpe på vägen idag.
Säsongens första 5 km runda och på en rekordtid av 34 min. Jag SLAKTADE förra årets 5 km PB på 35:45!
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 15:40Jag tror inte du behöver några särskilda träningsprogram utan springer du bara på med kontinuitet och kanske går ner ett par kilo så fixar du det säkert, i alla fall på lite längre sikt. Terräng och mjuka stigar är bra dels att stärka hjärta och ben och d
Jag tror inte du behöver några särskilda träningsprogram utan springer du bara på med kontinuitet och kanske går ner ett par kilo så fixar du det säkert, i alla fall på lite längre sikt. Terräng och mjuka stigar är bra dels att stärka hjärta och ben och d
Quote from Christer Berg on 3 March 2012, 15:50Tyvärr har jag ett väldigt statiskt jobb. Dock innehåller det en hel del tunga lyft så jag får improviserad styrketräning.
Dock försöker jag ta tillvara på tillfällena som ges som till exempel gå till affären när det rör sig om en mindre komplettering is
Tyvärr har jag ett väldigt statiskt jobb. Dock innehåller det en hel del tunga lyft så jag får improviserad styrketräning.
Dock försöker jag ta tillvara på tillfällena som ges som till exempel gå till affären när det rör sig om en mindre komplettering is
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 22:25Jag är ingen erfaren löpare alls utan har precis börjat med löpning... Jag sprang 5 km på 25 min... Visst det var tuff men det var samtidigt en test på min egen kondition och fart (5 min/km). Så det kan inte vara omöjligt... Dock var mina ben ganska tunga
Jag är ingen erfaren löpare alls utan har precis börjat med löpning... Jag sprang 5 km på 25 min... Visst det var tuff men det var samtidigt en test på min egen kondition och fart (5 min/km). Så det kan inte vara omöjligt... Dock var mina ben ganska tunga
Quote from Christer Berg on 3 March 2012, 23:45Nu när jag börjar få lite uthållighet så ska jag kolla närmre på first metoden.
Den blandar intervaller, tempo och distans.
Nu när jag börjar få lite uthållighet så ska jag kolla närmre på first metoden.
Den blandar intervaller, tempo och distans.