Quote from Christer Berg on 13 April 2012, 06:18Igår testade jag att springa ett provlopp på 5 km.
32:01
Två minuters förbättring på drygt två månader och 39 dagar kvar.
Trevligt!
Igår testade jag att springa ett provlopp på 5 km.
32:01
Två minuters förbättring på drygt två månader och 39 dagar kvar.
Trevligt!
Quote from Funbeat user on 13 April 2012, 08:20Lätt fixat. Några softa långpass till, några hårdare intervallpass och du är där. Åtta veckor är gott om tid för det.
Lätt fixat. Några softa långpass till, några hårdare intervallpass och du är där. Åtta veckor är gott om tid för det.
Quote from Christer Berg on 13 April 2012, 16:55Visserligen är det 5,5 vecka tills det är dags men ja, jag springer ett intervallpass, ett tempopass och ett distanspass i veckan.
Dock kommer jag missa ett distanspass när jag är i kronans tjänst. Smällar man får ta.
Visserligen är det 5,5 vecka tills det är dags men ja, jag springer ett intervallpass, ett tempopass och ett distanspass i veckan.
Dock kommer jag missa ett distanspass när jag är i kronans tjänst. Smällar man får ta.
Quote from Funbeat user on 13 April 2012, 22:25Jag skulle föreslå att du kör intervaller efter en norsk metod som kallas 4x4. Det är en intervallträning som har mycket bra dokumenterad effekt och som är otroligt enkel. Den går helt enkelt ut på att du springer 4 intervallperioder på vardera 4 minuter
Jag skulle föreslå att du kör intervaller efter en norsk metod som kallas 4x4. Det är en intervallträning som har mycket bra dokumenterad effekt och som är otroligt enkel. Den går helt enkelt ut på att du springer 4 intervallperioder på vardera 4 minuter
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 10:57Har ändrat mig efter att kollat din blogg och tittat lite närmare på FIRST, fortsätt med det så kommer du klämma 5km på sub 30 minuter!
Keep up the good work!
Har ändrat mig efter att kollat din blogg och tittat lite närmare på FIRST, fortsätt med det så kommer du klämma 5km på sub 30 minuter!
Keep up the good work!
Quote from Christer Berg on 14 April 2012, 11:02Tack 😀
Känns väldigt stabilt att träna efter FIRST metoden. Har utvecklats mycket snabbare i år än förra året, känns härligt!
Nu ska jag ut på en 11 km distansrunda (V)
Tack 😀
Känns väldigt stabilt att träna efter FIRST metoden. Har utvecklats mycket snabbare i år än förra året, känns härligt!
Nu ska jag ut på en 11 km distansrunda (V)