Quote from Funbeat user on 31 December 2013, 17:46Men Juhani, du är ju sprinter eller medeldistansare. Och en väldigt duktig sådan. Om du bara bestämmer dig för att träna inför 10km kommer du enkelt krossa 40min.
Men Juhani, du är ju sprinter eller medeldistansare. Och en väldigt duktig sådan. Om du bara bestämmer dig för att träna inför 10km kommer du enkelt krossa 40min.
Quote from Funbeat user on 1 January 2014, 17:50Jag hoppas! Det Leif! Men tror att jag måste öka distans träning. Hade i år 140 mil. och det var mest som jag har sprungit i ett år i mitt livs tid! 🙂
Men det huvudsaken är att man ska ha några mål !! 🙂
Jag hoppas! Det Leif! Men tror att jag måste öka distans träning. Hade i år 140 mil. och det var mest som jag har sprungit i ett år i mitt livs tid! 🙂
Men det huvudsaken är att man ska ha några mål !! 🙂
Quote from Funbeat user on 1 January 2014, 23:29Nu är jag inte så snabb längre, och tränar alldeles för lite. Men fram tills min fot pajade o jag var 52 klarade jag iaf en halvmil på 20 min, utan särskilt många mils löpning per år. Mitt tips är att som äldre är det viktigt att träna spänststyrka, dvs h
Nu är jag inte så snabb längre, och tränar alldeles för lite. Men fram tills min fot pajade o jag var 52 klarade jag iaf en halvmil på 20 min, utan särskilt många mils löpning per år. Mitt tips är att som äldre är det viktigt att träna spänststyrka, dvs h
Quote from Funbeat user on 2 January 2014, 12:33Borde inte svara på det sånna här saker men jag har ju gjort det så jag vet ett sätt :-).
Som 45 årig 95 kilos TVtittare klev jag upp 2009 och började springa och Maj 2010 gjordes halvmaran på 1h27. Är inte riktigt nere i 40 på milen då men det kommer.
Ja
Borde inte svara på det sånna här saker men jag har ju gjort det så jag vet ett sätt :-).
Som 45 årig 95 kilos TVtittare klev jag upp 2009 och började springa och Maj 2010 gjordes halvmaran på 1h27. Är inte riktigt nere i 40 på milen då men det kommer.
Ja
Quote from Khojaste Askari on 2 January 2014, 15:09Med det här 6 veckorsprogrammet får du upp farten. Du bör ligga under 45 min för att börja med detta som författaren skriver.
http://www.multisports.com/archives/40_min_10k.shtml
Med det här 6 veckorsprogrammet får du upp farten. Du bör ligga under 45 min för att börja med detta som författaren skriver.
Quote from Funbeat user on 2 January 2014, 23:06Är nu fyllda 50 och bättre löptränad nu än när jag var 25. Tror att du behöver köra längre tröskelpass - tröskelintervaller, där det börjar bli jobbigt. Du behöver flytta dig ur din "trygghetszon" och få lite mer blodsmak i munnen. För att komma under 40
Är nu fyllda 50 och bättre löptränad nu än när jag var 25. Tror att du behöver köra längre tröskelpass - tröskelintervaller, där det börjar bli jobbigt. Du behöver flytta dig ur din "trygghetszon" och få lite mer blodsmak i munnen. För att komma under 40
Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 07:46Imponerande tider Magnus E!
Du skriver att du presterar bättre än som 25-åring. Kan du berätta lite om din träningsmängd?
Nu och även bakåt i tiden?
Har du löptränat hela livet?
Hur lång är du och vad väger du?
Imponerande tider Magnus E!
Du skriver att du presterar bättre än som 25-åring. Kan du berätta lite om din träningsmängd?
Nu och även bakåt i tiden?
Har du löptränat hela livet?
Hur lång är du och vad väger du?
Quote from Funbeat user on 4 January 2014, 12:42Är inte 50 år (än) men vill bara meddela att allt du behöver veta om löpträning finns i Mackans två böcker.
Är inte 50 år (än) men vill bara meddela att allt du behöver veta om löpträning finns i Mackans två böcker.
Quote from Funbeat user on 5 January 2014, 21:26Martin.
Har du någonsin varit snabb?
Har man så varit så är mängd nyckel nr. 1.
Är man seg så behövs mer fart.Jag var sprinter, så med mycken mängd så kom jag längre om ej med sprinterfart.
Sprang aldrig 10K efter 50, men borde ha klarat sub. 40 fra
Martin.
Har du någonsin varit snabb?
Har man så varit så är mängd nyckel nr. 1.
Är man seg så behövs mer fart.
Jag var sprinter, så med mycken mängd så kom jag längre om ej med sprinterfart.
Sprang aldrig 10K efter 50, men borde ha klarat sub. 40 fra
Quote from Funbeat user on 6 January 2014, 00:09Thomas F - Tack! 🙂
Började regga min träning hösten 2007 på FBHar väl alltid tränat - fotboll, hockey i ungdomen. Gym & lite löpning senare i vuxen ålder. Sprang Göteborgsvarvet innan jag flyttade t Stockholm i mitten av 90-talet ca 8 ggr med bästa
Thomas F - Tack! 🙂
Började regga min träning hösten 2007 på FB
Har väl alltid tränat - fotboll, hockey i ungdomen. Gym & lite löpning senare i vuxen ålder. Sprang Göteborgsvarvet innan jag flyttade t Stockholm i mitten av 90-talet ca 8 ggr med bästa