Quote from Funbeat user on 25 May 2014, 18:54(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 25 May 2014, 20:55Tackar ! Håller nu tummar till Martin ! Du har lång Sommar och höst att försöka Spräcka 40 min . 🙂
Själv ska göra alla fall en försök att bättra ytterligare . Men först ska slå mitt gamla halv maraton PB. Nu i 14/6 I Finska Ylitornio . 🙂 har mål
Tackar ! Håller nu tummar till Martin ! Du har lång Sommar och höst att försöka Spräcka 40 min . 🙂
Själv ska göra alla fall en försök att bättra ytterligare . Men först ska slå mitt gamla halv maraton PB. Nu i 14/6 I Finska Ylitornio . 🙂 har mål
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 07:36Om du sprang milen på 40 borde 1.35 på halvmaran vara ganska enkelt, om du inte är "sprinter"
Om du sprang milen på 40 borde 1.35 på halvmaran vara ganska enkelt, om du inte är "sprinter"
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 07:58Håller med Andy.
Med rätt träning för 21km (säg i ca 6 månader) bör du klara 1:28 om halvmaran är flack, asfalt och om det är perfekt väder.:http://www.runningforfitness.org/calc/racepaces/rp?metres=10000&hr=0&min=39&sec=55&age=50&gender=M&Submit=Calcu
Håller med Andy.
Med rätt träning för 21km (säg i ca 6 månader) bör du klara 1:28 om halvmaran är flack, asfalt och om det är perfekt väder.:
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 08:40Håller på med medeldistans ! Huvud sträckorna är 400 och 800 meter . Tävlar även sprint ! Men är bäst som Medel distans sträckor . 🙂
Håller på med medeldistans ! Huvud sträckorna är 400 och 800 meter . Tävlar även sprint ! Men är bäst som Medel distans sträckor . 🙂
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 08:53Då accepterar ditt blygsamma mål på 21km.
😉
Då accepterar ditt blygsamma mål på 21km.
😉
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 09:51Kul! Grattis! Kommer själv ihåg känslan 🙂
Kul! Grattis! Kommer själv ihåg känslan 🙂
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 12:33Träna mängd och fart i samma pass gjordes förr.
Som påpekats så behövs mängd för de allra flesta att klara sub. 40 på milen.
Sprintfart behövs ej, men hyfsad sådan.Ett favoritpass förr var ( tack Anders Gärderud ) att "lufsa" i 2 timmar eller så och
Träna mängd och fart i samma pass gjordes förr.
Som påpekats så behövs mängd för de allra flesta att klara sub. 40 på milen.
Sprintfart behövs ej, men hyfsad sådan.
Ett favoritpass förr var ( tack Anders Gärderud ) att "lufsa" i 2 timmar eller så och
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 12:44Att Juhani inte är snabbare på milen är kanske inte så konstigt eftersom han är sprinter/medeldistansare. Skulle han satsa på milen skulle han lätt plocka några minuter till 🙂
Att Juhani inte är snabbare på milen är kanske inte så konstigt eftersom han är sprinter/medeldistansare. Skulle han satsa på milen skulle han lätt plocka några minuter till 🙂
Quote from Funbeat user on 26 May 2014, 19:50Tackar! men Leif du låter ju positivt ! 🙂 Jag trodde faktisk inte mig själv att klara Sub. .40 Min. men ni kan gissa vad glad blev jag när hörde resultatet !! 🙂 🙂
Men håller med att jag behöver mera mängd och lugnare löpning. 🙂
Tackar! men Leif du låter ju positivt ! 🙂 Jag trodde faktisk inte mig själv att klara Sub. .40 Min. men ni kan gissa vad glad blev jag när hörde resultatet !! 🙂 🙂
Men håller med att jag behöver mera mängd och lugnare löpning. 🙂