Quote from Guest on 26 January 2014, 15:41Hej! Jag är en tjej på snart 18 år! Jag ska springa vårruset den 7 maj, alltså 5km. Just nu ligger jag på ungefär 26-27 minuter. Jag undrar om det är helt omöjligt att komma ner till 20 minuter? Hur ska jag isf lägga upp min träning? Några tips? Jag är v
Hej! Jag är en tjej på snart 18 år! Jag ska springa vårruset den 7 maj, alltså 5km. Just nu ligger jag på ungefär 26-27 minuter. Jag undrar om det är helt omöjligt att komma ner till 20 minuter? Hur ska jag isf lägga upp min träning? Några tips? Jag är v
Quote from Funbeat user on 26 January 2014, 15:51Är du beredd att springa 6 mil i veckan?
Är du beredd att springa 6 mil i veckan?
Quote from Funbeat user on 26 January 2014, 16:01Nja inte riktigt så långt... Men jag tänker, vad ska man satsa på? Intervall löpning eller längre distanser?
Nja inte riktigt så långt... Men jag tänker, vad ska man satsa på? Intervall löpning eller längre distanser?
Quote from Funbeat user on 26 January 2014, 17:06Om du är relativt ovan vid löpning och gör 5 km på den tiden skulle jag säga att det är ett rimligt mål att komma ner i närheten av 20 minuter.
Intervallpass är det bästa för att öka upp snabbheten och söker du antingen här på funbeat eller googlar så kom
Om du är relativt ovan vid löpning och gör 5 km på den tiden skulle jag säga att det är ett rimligt mål att komma ner i närheten av 20 minuter.
Intervallpass är det bästa för att öka upp snabbheten och söker du antingen här på funbeat eller googlar så kom
Quote from Funbeat user on 26 January 2014, 17:24Behövs verkligen inte 6 mil i veckan för detta målet, 3-4 pass i veckan med fokus på tempo, ( 2 av 4 pass ). Dessutom är du ung och gör det hela mycket lättare, bara du lägger ner tiden som krävs.
Bästa passet här bör nästan vara att leta upp en bra 3 km
Behövs verkligen inte 6 mil i veckan för detta målet, 3-4 pass i veckan med fokus på tempo, ( 2 av 4 pass ). Dessutom är du ung och gör det hela mycket lättare, bara du lägger ner tiden som krävs.
Bästa passet här bör nästan vara att leta upp en bra 3 km
Quote from Funbeat user on 26 January 2014, 18:04Hej Emma! Klart det går - om du slipper skador och sjukdomar och är beredd att satsa det som krävs från och med i morgon.
Det finns många olika sätt att bli snabbare, men oavsett vilken väg du väljer gäller att lyssna på kroppen och lära dig skilja på sk
Hej Emma! Klart det går - om du slipper skador och sjukdomar och är beredd att satsa det som krävs från och med i morgon.
Det finns många olika sätt att bli snabbare, men oavsett vilken väg du väljer gäller att lyssna på kroppen och lära dig skilja på sk
Quote from Funbeat user on 26 January 2014, 21:44Visst kan det gå att pressa ner tiden till 20 min på 3 månader men det är på inget sätt självklart. Det låter ju på en del här som att det borde gå rätt lätt. Kanske en del blandar ihop killtider med tjejtider? Bara så du inte blir alltför besviken om det
Visst kan det gå att pressa ner tiden till 20 min på 3 månader men det är på inget sätt självklart. Det låter ju på en del här som att det borde gå rätt lätt. Kanske en del blandar ihop killtider med tjejtider? Bara så du inte blir alltför besviken om det
Quote from Funbeat user on 26 January 2014, 23:095km på 20 minuter för damer, motsvarar ungefär 10km på 40 miunter för herrar i prestationsnivå? Det kan bli kämpigt.
5km på 20 minuter för damer, motsvarar ungefär 10km på 40 miunter för herrar i prestationsnivå? Det kan bli kämpigt.
Quote from Funbeat user on 26 January 2014, 23:55Jag är också väldigt tveksam men se det som en utmaning. Låt oss höra hur det gick.
Från 26min till under 20. WOW!!!
Du kommer att bli tvungen att viga dessa kommande månader åt löpning.
Vad som är viktigt är att inte ge upp bara för att du inte klarar
Jag är också väldigt tveksam men se det som en utmaning. Låt oss höra hur det gick.
Från 26min till under 20. WOW!!!
Du kommer att bli tvungen att viga dessa kommande månader åt löpning.
Vad som är viktigt är att inte ge upp bara för att du inte klarar
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 00:02Tack så jättemycket för alla bra svar! Vad glad jag blir! (H:) som någon av er skrev så är 25-26 minuter inte en jättebra tid. Jag har tränat sedan jag var liten, sprungit tjejmilen två gånger senast nu denna gången 2013 på ca 50 min. Jag har haft väldigt
Tack så jättemycket för alla bra svar! Vad glad jag blir! (H:) som någon av er skrev så är 25-26 minuter inte en jättebra tid. Jag har tränat sedan jag var liten, sprungit tjejmilen två gånger senast nu denna gången 2013 på ca 50 min. Jag har haft väldigt