Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 21:55Nej, det kan inte alla.
Nej, det kan inte alla.
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 22:34"man" kanske kan det, men inte "kvinna". Stor skillnad.
"man" kanske kan det, men inte "kvinna". Stor skillnad.
Quote from Funbeat user on 28 January 2014, 00:02Jag tror det kan bli svårt redan vid 100 pannor ... även om man bara är 18 år ... och även om man är en löpartalang (men jag vet förstås inte säkert).
Jag tror det kan bli svårt redan vid 100 pannor ... även om man bara är 18 år ... och även om man är en löpartalang (men jag vet förstås inte säkert).
Quote from Funbeat user on 28 January 2014, 08:1120min på 5 km motsvarar ungefär 41:30 på 10km. Tittar man på Tjejmilen 2013 så var det 37st som klarade av detta. 37st av typ 25 000! Om det nu vore så lätt att träna upp sig till sub 20min på 3 månader så undrar man varför alla dessa tusentals tjejer int
20min på 5 km motsvarar ungefär 41:30 på 10km. Tittar man på Tjejmilen 2013 så var det 37st som klarade av detta. 37st av typ 25 000! Om det nu vore så lätt att träna upp sig till sub 20min på 3 månader så undrar man varför alla dessa tusentals tjejer int
Quote from Funbeat user on 28 January 2014, 08:18Fast det resonemanget bygger ju på att många av Sveriges löpande kvinnor deltar. Jag gissa att bland de 25 000 finns en väldigt, väldigt liten del av alla aktiva kvinnliga friidrottare, orienterare, bollspelare, multisportare eller skidåkare.
Det är en
Fast det resonemanget bygger ju på att många av Sveriges löpande kvinnor deltar. Jag gissa att bland de 25 000 finns en väldigt, väldigt liten del av alla aktiva kvinnliga friidrottare, orienterare, bollspelare, multisportare eller skidåkare.
Det är en
Quote from Funbeat user on 28 January 2014, 08:53För att grotta ner sig i fysiologiska mekanismer så kan ni läsa denna
http://brage.bibsys.no/hint/retrieve/1912/Eksamen-KIF350-kandidat-%20Linnea%20Lina%20Hultin.pdf
en kandidatexamen av god kvalite,
handlar dock om skidåkare på nationell nivå men ger v
För att grotta ner sig i fysiologiska mekanismer så kan ni läsa denna
http://brage.bibsys.no/hint/retrieve/1912/Eksamen-KIF350-kandidat-%20Linnea%20Lina%20Hultin.pdf
en kandidatexamen av god kvalite,
handlar dock om skidåkare på nationell nivå men ger v
Quote from Funbeat user on 28 January 2014, 08:55Nu är konkurrensen visserligen inte mördande, men 12.08 räckte till tionde plats på årsbästalistan 2013 för 3000m F17.
(11.38 motsvarar 20 blankt på 5K)
Nu är konkurrensen visserligen inte mördande, men 12.08 räckte till tionde plats på årsbästalistan 2013 för 3000m F17.
(11.38 motsvarar 20 blankt på 5K)
Quote from Funbeat user on 28 January 2014, 09:19Ur ett svenskt perspektiv är 20min en vass tid som placerar en tjej högt upp på många tävlingar. För en ung ambitiös tjej bör det vara en rimlig tid. Sub20 är ett utmanande och nåbart mål.
Klarar du det inte på vårruset så har du iaf kommit igång rejält
Ur ett svenskt perspektiv är 20min en vass tid som placerar en tjej högt upp på många tävlingar. För en ung ambitiös tjej bör det vara en rimlig tid. Sub20 är ett utmanande och nåbart mål.
Klarar du det inte på vårruset så har du iaf kommit igång rejält
Quote from Funbeat user on 30 January 2014, 14:23Emma!
Till att börja med tycker jag också att du ska se 20 min som fullt genomförbart, men inte stirra dig blind på om det lyckas till den 7 maj. Om du kommer igång med ett bra träningsupplägg och ser till att inte gå sönder så får du helt enkelt se hur
Emma!
Till att börja med tycker jag också att du ska se 20 min som fullt genomförbart, men inte stirra dig blind på om det lyckas till den 7 maj. Om du kommer igång med ett bra träningsupplägg och ser till att inte gå sönder så får du helt enkelt se hur
Quote from Funbeat user on 12 February 2014, 14:11Hej, jag vill börja med att berätta att jag inte på något sätt är en träningsexpert men jag har själv gjort en liknande satsning som du. Då var målet att bli fit och att få magrutor men ett annat mål var att få bättre kondis. Jag låg runt 25 min på 5 km o
Hej, jag vill börja med att berätta att jag inte på något sätt är en träningsexpert men jag har själv gjort en liknande satsning som du. Då var målet att bli fit och att få magrutor men ett annat mål var att få bättre kondis. Jag låg runt 25 min på 5 km o