Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 14:43Här skulle man verkligen vilja ha en gilla-knapp, Allie. (t+)
Här skulle man verkligen vilja ha en gilla-knapp, Allie. (t+)
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 14:54Om trådskaparen springer på 26-27 trots redan regelbunden löpträning så är jag beredd att hålla med Allie, men om 26-27 inte är ett max-test så kan det finnas mycket mera potential.
Jag själv (43 år gammal) springer 5 km på 22-23 minuter efter några månad
Om trådskaparen springer på 26-27 trots redan regelbunden löpträning så är jag beredd att hålla med Allie, men om 26-27 inte är ett max-test så kan det finnas mycket mera potential.
Jag själv (43 år gammal) springer 5 km på 22-23 minuter efter några månad
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 15:06Nu är ju jag kille, så det går inte att jämföra rakt av. Men jag har förstås haft många kvinnliga klubb- o ch träningskompisar genom åren. Ingen av dem har gjort 6 mil i veckan men flera av dem gjort 5 km på 20 min, även långt upp i åren.
Som 18-åring k
Nu är ju jag kille, så det går inte att jämföra rakt av. Men jag har förstås haft många kvinnliga klubb- o ch träningskompisar genom åren. Ingen av dem har gjort 6 mil i veckan men flera av dem gjort 5 km på 20 min, även långt upp i åren.
Som 18-åring k
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 15:32Det här med åldersras är väldigt överdrivet tror jag. Efter 40, troligtvis kring 45-årsåldern, tror jag att man börjar bli sämre till följd av åldern och svara sämre på träningen.
När jag var 17-20 år gjorde jag definitivt inte femman på 20, utan var lå
Det här med åldersras är väldigt överdrivet tror jag. Efter 40, troligtvis kring 45-årsåldern, tror jag att man börjar bli sämre till följd av åldern och svara sämre på träningen.
När jag var 17-20 år gjorde jag definitivt inte femman på 20, utan var lå
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 15:49Jag tycker det verkar dumt att sätta ett högst osäkert tidsmål utan någon särskild relevans. (Hade det t.ex. varit så att du måste klara en viss tid för att kvalificera dig för din drömutbildning som bara startar vart femte år så visst.) En så stor och sn
Jag tycker det verkar dumt att sätta ett högst osäkert tidsmål utan någon särskild relevans. (Hade det t.ex. varit så att du måste klara en viss tid för att kvalificera dig för din drömutbildning som bara startar vart femte år så visst.) En så stor och sn
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 15:52(t+) på Klippmark, Östlund och Allie! 🙂
(t+) på Klippmark, Östlund och Allie! 🙂
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 15:57Allie, jag tror inte man rasar så fort med åldern. Men man utvecklas väldigt mycket fortare i övre tonåren.
(Gick från icke-löpande allmäntränande till 400m på 52-53 s på ett drygt halvårs seriös intervallträning + teknik o styrka. Sprang året efter 5 km
Allie, jag tror inte man rasar så fort med åldern. Men man utvecklas väldigt mycket fortare i övre tonåren.
(Gick från icke-löpande allmäntränande till 400m på 52-53 s på ett drygt halvårs seriös intervallträning + teknik o styrka. Sprang året efter 5 km
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 16:02NU såprang hon ju milen på ca 50 min. Om man antar att Vårruset är en mil. 😉 Det borde innebära ca 24 min på 5K i alla fall, något bättre än de 26-27 som nämndes. Så visst hopp finns det, men det är ingen dålig tid som skall göras.
NU såprang hon ju milen på ca 50 min. Om man antar att Vårruset är en mil. 😉 Det borde innebära ca 24 min på 5K i alla fall, något bättre än de 26-27 som nämndes. Så visst hopp finns det, men det är ingen dålig tid som skall göras.
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 16:41Väl skrivet David, mycket kloka ord! Och tack Pontus också.
Anders. Kanske i vissa fall, men om jag startar om otränad nu som medelålders förbättrar jag mig också fort. Förra året gick jag från 46:46 på milen på nyårsafton (iofs halvkasst underlag) och 4
Väl skrivet David, mycket kloka ord! Och tack Pontus också.
Anders. Kanske i vissa fall, men om jag startar om otränad nu som medelålders förbättrar jag mig också fort. Förra året gick jag från 46:46 på milen på nyårsafton (iofs halvkasst underlag) och 4
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 18:55Varför ska hon byta mål till 22-23 minuter? Hon har alla förutsättningar att klara under 20, bara ta till sig att alla bra tips som ni gett och börja köra!
Ni får det att låta som denna tid är omöjlig att nå tycker jag, för handen på hjärtat, man är ing
Varför ska hon byta mål till 22-23 minuter? Hon har alla förutsättningar att klara under 20, bara ta till sig att alla bra tips som ni gett och börja köra!
Ni får det att låta som denna tid är omöjlig att nå tycker jag, för handen på hjärtat, man är ing