Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 19:12Det är väldigt långa inlägg från Markus. Av det jag orkar läsa, och om han vill förbättra sin maratid så är det en sak som gäller: Fler och längre långpass!
Det är väldigt långa inlägg från Markus. Av det jag orkar läsa, och om han vill förbättra sin maratid så är det en sak som gäller: Fler och längre långpass!
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 19:48Ack ja, där säger jag knappast emot.
Har precis gjort en summering på genomsnitts-veckomängd - varav andel långpass - de sista 15 veckorna innan mina 12st marathon. Lite skrämmande/pinsamt att jag inför en klar majoritet av marorna inte ens nått upp til
Ack ja, där säger jag knappast emot.
Har precis gjort en summering på genomsnitts-veckomängd - varav andel långpass - de sista 15 veckorna innan mina 12st marathon. Lite skrämmande/pinsamt att jag inför en klar majoritet av marorna inte ens nått upp til
Quote from Jonny Persson on 11 October 2009, 19:56Ritz körde maraträning fram till London Marathon i slutet av april innan han gick över till snabbhetsträning. Några månader senare 6:a på VM på 10000 meter, nytt amerikanskt rekord på 5000 meter och idag 1.00.00 (3:a) på halvmare-VM.
Man har viss nytta a
Ritz körde maraträning fram till London Marathon i slutet av april innan han gick över till snabbhetsträning. Några månader senare 6:a på VM på 10000 meter, nytt amerikanskt rekord på 5000 meter och idag 1.00.00 (3:a) på halvmare-VM.
Man har viss nytta a
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 20:12Men Mackan, Ritz behöver nog sluta med all denna maraträning och träna mer på spurt. Osannolikt att hamna på 2:10:00 i London och nu på 1:00:00, sicken nolla 🙂
Och då på tal om husgudar, i en annan tråd, så tränas visserligen inte Ritz längre av Brad m
Men Mackan, Ritz behöver nog sluta med all denna maraträning och träna mer på spurt. Osannolikt att hamna på 2:10:00 i London och nu på 1:00:00, sicken nolla 🙂
Och då på tal om husgudar, i en annan tråd, så tränas visserligen inte Ritz längre av Brad m
Quote from Jonny Persson on 11 October 2009, 20:21Ja det är osannolikt att missa två såna gränser så nära under samma säsong!
Ja det är osannolikt att missa två såna gränser så nära under samma säsong!
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 14:27Kan tipsa om följande tråd som innehåller mycket nyttig information som berör ovanstående frår:
http://www.coolrunning.com.au/forums/index.php?showtopic=8345
Kan tipsa om följande tråd som innehåller mycket nyttig information som berör ovanstående frår:
http://www.coolrunning.com.au/forums/index.php?showtopic=8345
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 15:03Träning enligt Lydiard är ju i alla fall bestämd på denna punkten:
Question: Do you do reps during the base phase.
Answer: Definitely NO.Hmmm, men jag gör det i alla fall 🙂
Träning enligt Lydiard är ju i alla fall bestämd på denna punkten:
Question: Do you do reps during the base phase.
Answer: Definitely NO.
Hmmm, men jag gör det i alla fall 🙂
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 15:42Jag också! 🙂 Stod nånstans i den där långa diskussionen att reps förstörde de kapillärer långpassen byggt upp, men det tror jag inte alls på.
Jag också! 🙂 Stod nånstans i den där långa diskussionen att reps förstörde de kapillärer långpassen byggt upp, men det tror jag inte alls på.
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 19:12Å andra sidan dräller du på maran in på tider som inte motsvarar din kapacitet på kortare sträckor.
Å andra sidan dräller du på maran in på tider som inte motsvarar din kapacitet på kortare sträckor.
Quote from Funbeat user on 12 October 2009, 19:19Men det har inget med reps att göra, som jag inte ens kört några förrens nu i år, utan det beror istället på konstant klent med långpass ända sen jag började träna löpning regelbundet 2002.
Men det har inget med reps att göra, som jag inte ens kört några förrens nu i år, utan det beror istället på konstant klent med långpass ända sen jag började träna löpning regelbundet 2002.