Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAlkohol - träning dagen efter!?
You need to log in to create posts and topics.

Därom tvistar de lärde.... Vad är er uppfattning om att träna dagen efter? Är det så att det inte ger någon effekt eller är det rentav så att det bryter ner kroppen!?? Tacksam för alla synpunkter...

Jag tränar helst inte dagen efter jag har festat. Kroppen har nog med att bearbeta "giftet" jag har satt i mig.
Det är inte alltid jag känner mig "bakis", men däremot är jag ofta suuuupertrött, eftersom jag har en tendens att inte gå hem först(#), och ri

Tack Mira, jag har fått ett sådant skönt flyt i löpträningen och vill inte hoppa över en dag bara för att jag var ute igår, känner mig helt ok i både kropp och huvud...

Det verkar inte spela någon roll hur lite man än dricker, ett glas vin och passet dagen efter är onekligen segare. Jag blev så irriterad på det här att jag till slut la av helt med alkohol, har inte druckit en droppe sedan någon gång i november och tycker

Träning samma dag eller dagen efter är meningslös.

Du förlorar styrka så du inte kan bygga muskler effektivt. Du lägger på dig fett. (Din kropp förbränner alkoholen till energi i första taget och förbränner inte fett och kolhydrater som du äter som sedan

Tack Fredrika och Daniel! Känns som om det blir alkoholfritt ända fram till Göteborgsvarvet.... Tråkigt att inte kunna springa ut på den härliga långrunda jag tänkt mig idag pga ett par öl igår. Inte värt det.... 🙁

Jag har tävlat dagen efter och druckit vin under loppet...

Det blir lätt så på Marathon du Médoc... 😉

Jag räknar dock inte med att ha förbättrat mitt VO2Max den helgen...

Massor med öl ger inte knallgul urin utan massor med urin.

Det är bra med vilodagar om man tränar.

Säkert inte nyttigt men själv tycker jag det är rätt skönt att springa en liten sväng dagen efter. Var ute och festade dagen innan V-ö maran. drack inte mycket alls men aldrig mer en droppe innan även om det bara är på "kul"

Jaha...... var det därför det gick så jäkla dåligt för mig att springa idag.....
Jepp. Då är det bara till att bestämma sig för att det blir ett vit (inte snö)) 2008!
Inte någon alkohol förrän........julsnapsen till julsillen på julbordet! jepp