Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAlkohol - träning dagen efter!?
You need to log in to create posts and topics.

Här loggar man ut över natten och blir bortkopplad på det viset - vad skall min man säga? Fredrik må vara en hyvens kille men jag håller mig till den jag har.

Fredrik, ingen aning... såtillvida du inte har Björn som mellannamn. Det hela är lite förvirra

Jag missade ett a på slutet - sorry Fredrik. Trött, förvirrad (men nykter) när jag skrev inlägget. 😉

Måste säga att jag funderar lite på vad som menas med "alkohol" här? dricka en 2,8% folköl kvällen före? Lättol till lunchen direkt före ett pass?
Ett glas vin dagen före?
Två glas eller sst?
Eller nolltolerans?

Gränsen för där man känner ngt dagen efte

Levern pysslar med annan rening än av slagprodukter, glykogennivån i levern ändras, obalans i kroppens signalsystem och överhuvudtaget strul med hormoner och mineraler-spårämne.

Ju högre nivå du tränar/tävlar på desto mer fysisk träning går förlorad på e

det är just det där "på en fylla" jag undrar vad ni menar med, en del verkar tycka att det är all alkohol om jag fattar det rätt?

Hej.

Avseende "Jepp, alkisar tål en jäkla massa alkohol och de har verkligen tränat"

Nej det stämmer inte. Ingen tål mer sprit i medicinskt hänseende, bara för att man dricker eller har druckit mycket alkohol. Däremot tror och upplever de att dom tål me

P. E.
Dock är det så att en alkoholist klarar en högre promillehalt utan att dö av alkoholförgiftning, än vad en mindre "alkoholtränad" individ gör. Däremot "tål" vederbörande inte mer utan att ta skada. Så det är också en fråga om vad man menar med "tål"