Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAlkohol?
You need to log in to create posts and topics.

Var det så illa, Christer? 🙂

det blev tyvärr inte så bra. Men allvarligt, kan man resonera så?

Jag tror inte det personligen. Vill man "skylla" på nåt så är nog sömnbrist, dåligt med mat under dagen, dåligt med ickealkoholdricka som varvas med alkolholen och sinnesstämningen vid festtilfället mer troliga ursäkter än att man skulle vara vältränad.

Ang alkhol såg på nyheterna nu , att de som dricker alkohol går och äter tillexempel på hamburgerestaurang eller pizza för de känner sig mer hungrig efter man dricker alkhohol och de har jag märkt med

Pratade med en läkare på banketten efter NYC ang det där med att förbränna alkohol etc....å han sa att du förbränner ALLT mycket fortare efter ett marathonlopp eller när du tränar ofta....kroppen jobbar för fullt å gör av med en massa saker bla alkohol...

Det där låter som en tvättäkta konspirationsteori.

Han kanske var full då han sa det?

Jo men äter man någonting när man dricker då blir man inte så full ,dricker man på tom mage blir man full lättare, promenera man hem 30 min så blir man nykter nästan då måste alkoholen förbrännas

vilket BS, jag kan dansa många timmar utan att bli nykter 😀

En tumregel är att man förbränner 2 cl sprit per timme. En halvtimmes promenad motsvarar då 1 cl och då var man nog inte så yrslig när man började?