Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 10:49Måste det vara dryck? Energikakor + vatten funkar fint.
Måste det vara dryck? Energikakor + vatten funkar fint.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 10:50Det måste det om man ser till trådens rubrik.
Det måste det om man ser till trådens rubrik.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 10:51Ni måste köra högintensivt det mesta/flesta av era träningspass.
Jag har fortfarande kvar någon burk Isostar och någon Maxim sedan fyra-fem år.
Ni måste köra högintensivt det mesta/flesta av era träningspass.
Jag har fortfarande kvar någon burk Isostar och någon Maxim sedan fyra-fem år.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 11:12Jag använder sportdryck vid längre tävlingar & lopp, och i sällsynta fall i samband med någon hårdare och längre träning. I övrigt är jag vattendriven...
Jag använder sportdryck vid längre tävlingar & lopp, och i sällsynta fall i samband med någon hårdare och längre träning. I övrigt är jag vattendriven...
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 11:14Susse> Jag tycker också att det nästan alltid räcker bra med något att tugga på... Då klarar man hungern dessutom vilket man inte gör med dryck. Det behöver heller inte vara energikakor, en Mars har t.ex. samma GI som en energy bar och kan fås för en bråk
Susse> Jag tycker också att det nästan alltid räcker bra med något att tugga på... Då klarar man hungern dessutom vilket man inte gör med dryck. Det behöver heller inte vara energikakor, en Mars har t.ex. samma GI som en energy bar och kan fås för en bråk
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 11:55Glömde säga - vatten är det främsta vid pass under 90-120 minuter.
Boostar bara med sockerarter vid längre pass än så.
Glömde säga - vatten är det främsta vid pass under 90-120 minuter.
Boostar bara med sockerarter vid längre pass än så.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 12:47Enkelt.
Fast jag använder till stor del sportdrycken som smaksättning för jag späder den med minst hälften vatten. Ibland blandar jag egen på saft, citron- eller limesaft, vinäger, ibland på pulver, och ofta kör jag med en flaska powerade som räcker gans
Enkelt.
Fast jag använder till stor del sportdrycken som smaksättning för jag späder den med minst hälften vatten. Ibland blandar jag egen på saft, citron- eller limesaft, vinäger, ibland på pulver, och ofta kör jag med en flaska powerade som räcker gans
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 15:40Håller inte med dig Markku. Hade jag haft en järnmage så kanske det hade varit sak samma, men nu har jag inte det. Dextropur (druvsocker) och vatten måste blandas mycket svagt för att få en isoton eller hypoton lösning som magen klarar. Druvsockerlösning
Håller inte med dig Markku. Hade jag haft en järnmage så kanske det hade varit sak samma, men nu har jag inte det. Dextropur (druvsocker) och vatten måste blandas mycket svagt för att få en isoton eller hypoton lösning som magen klarar. Druvsockerlösning
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 15:43Då är en mazarin perfekt.
Då är en mazarin perfekt.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 16:22Cecilia O -> Har du testat Carbosyl FX? Hög molekylvikt och bra mycket billigare än vitargo
Cecilia O -> Har du testat Carbosyl FX? Hög molekylvikt och bra mycket billigare än vitargo