Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAlla som tror på köpt sportdryck …
You need to log in to create posts and topics.

Annars finns det mineraler o spårämnen i en balanserad kost.

Kanske skulle testa det med;)

Instämmer med David. Jag tror inte så mycket på alla dessa tillsatser; MÖJLIGTVIS att en stenhårt tränande elitidrottare kan behöva tillskott i form av vitaminer och mineraler utöver sin kost, men för 99,99 % av oss här på Funbeat klarar vi oss sannolikt

Jag kör med grönt te (bryggt på kvalitetste från Japan, lösa blad, "first pick", "shaded" ).

Shaken, not stirred.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sportdrycker-forstor-effekten-av-traning_2856899.svd

Längre än 8 mils pass, Dextropur smaksatt med hallonsaft annars går ekipaget på H2O.

Jag tror att de flesta på Funbeat har större koll på de tillsatser som finns i sportdryck än de som finns i en sk. välbalanserad diet.

Jag vet att jag inte har, har haft eller kommer ha en balanserad diet så jag petar i mig det jag tror mig behöva i form av tabletter eller drycker. Naturligtvis är detta inte optimalt men det är som det är.

Andrew+1

"Jag vet att jag inte har, har haft eller kommer ha en balanserad diet så jag petar i mig det jag tror mig behöva i form av tabletter eller drycker. Naturligtvis är detta inte optimalt men det är som det är. "

Det är hedrande av dig att erkänna att du ät

Andrew> Jag tror ändå att du har större chans att få i dig ungefär det du behöver genom att variera kosten än genom att chansa på att diverse sportprodukter i form av barer, drycker, tabletter etc. ger rätt balans.

Men... teori och praktik är inte allti