Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAlla som tror på köpt sportdryck …
You need to log in to create posts and topics.

Jag blandar också eget med malto. Billigt och mycket bra. Jag ska testa att blanda i lite fruktos också. Det ska enligt uppgift göra saken ännu bättre. Ibland blandar jag i lite rage också, det innehåller mycket koffein.

Mazarin blir toppen..:-)

Tack för tips Jacob! Har inte testat, men får kanske göra. Vad finns det i för smak?
Nu är ju inte Vitargo min stora utgiftspost här i livet... en hink har räckt 1,5 år minst, men alltid kul om man hittar ngt som kanske smakar b

>"Druvsockerlösning blir isoton vid 6%, dvs 1 liter vatten till 60 gram druvsocker. Rätt lite kolhydrater för en liter vatten "

Nu är ju inte jag expert på detta, men vad jag vet är 6% ungefär det värdet man ska sikta på i koncentration. Om du läser arti

De säljer ju importerat vatten med eller utan bubblor så varför inte. Jag hävdar åter att man inte ska underskatta placeboeffekten.

Vilken procent som gäller beror på vilken typ av kolhydrat som blandas i vattnet. Olika kolhydrater är sammansatta på olika sätt och har därmed olika molekylvikt.

Det man strävar efter är att få en isoton eller hypoton dryck. Just druvsocker ger en isoto

Folk vil bedrages. Det virker så. Her oss oss kan en køpe rent kildevann på design flaske til 60.- Nkr./l Jamfør med melk til 15.- Nkr./l. Og den har hvert i gjennom en ku (dageros), + et meieri.
Ting står ikke helt i forhold til hverandere. Bare

Går det inte bra att trycka i sig bara vatten och dextropur tabletter?
Det har fungerat för mig under fjällvandringar/fiskeresor.
Blir inte upptaget bra då eller?

Jo absolut! Bara att käka på.
Jag brukar bli så rackig i magen av rent druvsocker bara, så jag skulle hellre tagit med mig Twix eller Snickers 🙂 Det är ju dessutom mycket godare...

Jag kan rekommendera Resorb (vätskeersättning) som säljs på Apoteket. Innehåller salter, mineraler mm. Inget socker. Billigt
Mycket bra vid vardagsträning

Resorb ska testas(t+)