Quote from Funbeat user on 31 July 2007, 16:07P. Eriksson, har du några personliga erfarenheter kring karbonram?
P. Eriksson, har du några personliga erfarenheter kring karbonram?
Quote from Funbeat user on 31 July 2007, 20:14Hm .. hellre en dyr i aluminium än en billig karbon?
Hm .. hellre en dyr i aluminium än en billig karbon?
Quote from Funbeat user on 31 July 2007, 20:17Hej Linus.
Det beror på vad du menar. Men nej jag kör inte på en "ren" carbonram jag kör på en Wilier Gladio, med Hydroformin rör och det är en av de finaste racerramar som finns i kombinationen aluminium och kolfiber, enligt tillverkaren. Och den passar
Hej Linus.
Det beror på vad du menar. Men nej jag kör inte på en "ren" carbonram jag kör på en Wilier Gladio, med Hydroformin rör och det är en av de finaste racerramar som finns i kombinationen aluminium och kolfiber, enligt tillverkaren. Och den passar
Quote from Fredrik Närenfors on 31 July 2007, 20:50P.Eriksson
Varför påstår du att jag kommer med dumma påståenden bara för att de inte stämmer överens med din uppfattning.
De fyra gånger jag kraschat med min Carbonram har jag självklart låtit en expert, dvs min cykelhandlare uttala sig om ramen kan bedö
P.Eriksson
Varför påstår du att jag kommer med dumma påståenden bara för att de inte stämmer överens med din uppfattning.
De fyra gånger jag kraschat med min Carbonram har jag självklart låtit en expert, dvs min cykelhandlare uttala sig om ramen kan bedö
Quote from Funbeat user on 31 July 2007, 21:13Hej Per.
"Oj oj, och jag som vurpat ordentligt med min Carbonram fyra gånger. Några repor i lacken har den också.
Undrar hur jag kan vara så tokig så jag fortsätter att cykla med en sån farlig hoj"Nu vet jag varför du kör på din cykel och det framgår k
Hej Per.
"Oj oj, och jag som vurpat ordentligt med min Carbonram fyra gånger. Några repor i lacken har den också.
Undrar hur jag kan vara så tokig så jag fortsätter att cykla med en sån farlig hoj"
Nu vet jag varför du kör på din cykel och det framgår k
Quote from Fredrik Närenfors on 31 July 2007, 21:50Jag tog inte illa vid mig. Blev bara lite fundersam eftersom du tycktes kunna utläsa vida mer ur mitt inlägg än jag själv kunde.
I synnerhet som du knappast lär veta något om min bakgrund inom kompositmaterial och huruvida jag behöver anlita fackmän elle
Jag tog inte illa vid mig. Blev bara lite fundersam eftersom du tycktes kunna utläsa vida mer ur mitt inlägg än jag själv kunde.
I synnerhet som du knappast lär veta något om min bakgrund inom kompositmaterial och huruvida jag behöver anlita fackmän elle
Quote from Funbeat user on 1 August 2007, 09:20Hej Gary.
Om "WARNING
A damaged carbon fiber part can fail suddenly, causing
serious injury or death. Inspect a carbon fiber part for
damage frequently. If you suspect a carbon fiber part is
damaged, replace the part before riding, or take the bike to
yo
Hej Gary.
Om "WARNING
A damaged carbon fiber part can fail suddenly, causing
serious injury or death. Inspect a carbon fiber part for
damage frequently. If you suspect a carbon fiber part is
damaged, replace the part before riding, or take the bike to
yo
Quote from Funbeat user on 1 August 2007, 09:38En stor fördel med carbon är ju komforten.
En stor fördel med carbon är ju komforten.
Quote from Funbeat user on 1 August 2007, 09:49Hej Lingling.
"Hm .. hellre en dyr i aluminium än en billig karbon?"
Självklart är kan det vara så. Om man jämför en billig ram för 2-3000:- med en lite dyrare för 15-20000:-, så spelar materialet mindre roll. Det kan nog vara så att en riktigt bra/dyr
Hej Lingling.
"Hm .. hellre en dyr i aluminium än en billig karbon?"
Självklart är kan det vara så. Om man jämför en billig ram för 2-3000:- med en lite dyrare för 15-20000:-, så spelar materialet mindre roll. Det kan nog vara så att en riktigt bra/dyr
Quote from Lena O on 1 August 2007, 11:36P.E. Not interested mate sorry 😉
Gotta be nutz to get so involved in such nonsense.~Ride with a smile~
P.E. Not interested mate sorry 😉
Gotta be nutz to get so involved in such nonsense.
~Ride with a smile~