Quote from Funbeat user on 1 August 2007, 15:46hmz.. ännu en tråd sönderhackad av publikt integritetspinkande på sidan av ämnesområdet.. men fascinerande konstruktriv ändock. Så om jag för min egen skull sammanfattar lite.. carbon är toppen och utan att för den skull behöva kosta skjortan - även om ma
hmz.. ännu en tråd sönderhackad av publikt integritetspinkande på sidan av ämnesområdet.. men fascinerande konstruktriv ändock. Så om jag för min egen skull sammanfattar lite.. carbon är toppen och utan att för den skull behöva kosta skjortan - även om ma
Quote from Funbeat user on 1 August 2007, 16:11Karbonramar slår oftast alu om man har en klart definierad bild av vad skall jag ha cykeln till. Karbon har bättre stötdämpning och styvhet i sidled.
Vad skall man ha cykeln till och vem är pilot? GP, Pave, Touring, etapplopp, Berg, tävling eller motion?
Karbonramar slår oftast alu om man har en klart definierad bild av vad skall jag ha cykeln till. Karbon har bättre stötdämpning och styvhet i sidled.
Vad skall man ha cykeln till och vem är pilot? GP, Pave, Touring, etapplopp, Berg, tävling eller motion?
Quote from Anders Wallerstedt on 3 August 2007, 11:36"Man vågar också skruva åt styrstången för hårt utan att behöva oroa sig för att man spräckt carbonet."
Nej, har man en fin alu-ram ska man vara noga med angivna åtdragningsmoment när man monterar sadelstolpe, styre osv. Även mycket viktigt att inte unde
"Man vågar också skruva åt styrstången för hårt utan att behöva oroa sig för att man spräckt carbonet."
Nej, har man en fin alu-ram ska man vara noga med angivna åtdragningsmoment när man monterar sadelstolpe, styre osv. Även mycket viktigt att inte unde
Quote from Funbeat user on 3 August 2007, 20:50Hej Gary.
With a smile a ride 🙂
P.
Hej Gary.
With a smile a ride 🙂
P.