Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 20:44KG Du har en klar poäng. Det är alls inte säkert att den träning som är mest effektiv är den träning som gör oss mest friska på lång sikt.
Det jag inte får ihop är att du kör två olika spår. Dels pratar du om hur bra det är att folk rör sig även om de gö
KG Du har en klar poäng. Det är alls inte säkert att den träning som är mest effektiv är den träning som gör oss mest friska på lång sikt.
Det jag inte får ihop är att du kör två olika spår. Dels pratar du om hur bra det är att folk rör sig även om de gö
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 09:40Tomas.
Jag kör 2 spår kan du ha rätt i.Ett för en otrolig majoritet av de som vill springa:
Ta det lugnt, spring/lufsa/gå så ofta du vill.
Undvik intensitet - det är svårt och farligt.
Lek med fart när lusten faller på - men överdriv inte.Ett för en p
Tomas.
Jag kör 2 spår kan du ha rätt i.
Ett för en otrolig majoritet av de som vill springa:
Ta det lugnt, spring/lufsa/gå så ofta du vill.
Undvik intensitet - det är svårt och farligt.
Lek med fart när lusten faller på - men överdriv inte.
Ett för en p
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 11:39Finns väl ett par studier som säger att trädgårdsarbete, bär- och svampplockning och "promenader" (gärna en hund) till fots, på cykel eller skidor är lika hälsosamt som att träna hårt och organiserat?
Att på äldre människor märker man inga skillnader i v
Finns väl ett par studier som säger att trädgårdsarbete, bär- och svampplockning och "promenader" (gärna en hund) till fots, på cykel eller skidor är lika hälsosamt som att träna hårt och organiserat?
Att på äldre människor märker man inga skillnader i v
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 13:10Får väl först och främst tacka för stödet. Kul att de flesta ser det som att jag tillför något.
David -> På löpning, varsågod.
Reduced volume and increased training intensity elevate muscle Na+-K+ pump {alpha}2-subunit expression as well as short- and l
Får väl först och främst tacka för stödet. Kul att de flesta ser det som att jag tillför något.
David -> På löpning, varsågod.
Reduced volume and increased training intensity elevate muscle Na+-K+ pump {alpha}2-subunit expression as well as short- and l
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 16:18Det är du som gillar att leta efter artiklar.
När du länkar till något är det lämpligt att det går att läsa.
Det är du som gillar att leta efter artiklar.
När du länkar till något är det lämpligt att det går att läsa.
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 16:57Länken är nu fixad för er som inte vet hur man googlar på en titel för att hitta en artikel...
Länken är nu fixad för er som inte vet hur man googlar på en titel för att hitta en artikel...
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 17:02Det står inget om att de är otränade till att börja med sedan är testen endast under 6-9 veckor.
Så frågan är då ifall de inte var "runners" och det innebär att de körde en mindre "formtoppning" under testperioden.
Det står inget om att de är otränade till att börja med sedan är testen endast under 6-9 veckor.
Så frågan är då ifall de inte var "runners" och det innebär att de körde en mindre "formtoppning" under testperioden.
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 18:33Det handlade inte om inaktivitet, då var jag inte så tydlig, utan om att man var aktiv, men inte med högintensiva aktiviteter. Svampplockning och liknande tar ofta rätt lång tid, liksom trädgårdsarbete, däremot är belastningen oftast inte hög. De som prom
Det handlade inte om inaktivitet, då var jag inte så tydlig, utan om att man var aktiv, men inte med högintensiva aktiviteter. Svampplockning och liknande tar ofta rätt lång tid, liksom trädgårdsarbete, däremot är belastningen oftast inte hög. De som prom
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 20:53Det är precis det jag menade Lingling Ling. Den intensitet som gäller när man går ut med hunder, plockar svamp/bär etc. är inte tillräcklig för att förbättra syreupptagningsförmåga, uthållighet osv. Det är inte heller tillräckligt hög intensitet för att r
Det är precis det jag menade Lingling Ling. Den intensitet som gäller när man går ut med hunder, plockar svamp/bär etc. är inte tillräcklig för att förbättra syreupptagningsförmåga, uthållighet osv. Det är inte heller tillräckligt hög intensitet för att r
Quote from Catharina Brattlin on 16 October 2010, 21:06Jag hade en patient i veckan, strax över 70 år gammal och man, som hade vigt en stor del av sitt vuxna liv åt löpning, och ffa då långdistanslöpning. Han hade många maror och andra längre lopp i ryggsäcken. Vi hade således mycket att prata om. 🙂
Han va
Jag hade en patient i veckan, strax över 70 år gammal och man, som hade vigt en stor del av sitt vuxna liv åt löpning, och ffa då långdistanslöpning. Han hade många maror och andra längre lopp i ryggsäcken. Vi hade således mycket att prata om. 🙂
Han va