Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 21:22De kanske har en pump och rörledningar som räcker längre?
De kanske har en pump och rörledningar som räcker längre?
Quote from Catharina Brattlin on 16 October 2010, 21:27Förvisso, om man anser att just detta är ett mått på "ett friskt liv". Men vad ska de med dem till när benen inte längre håller utan behöver byta ut delar mot proteser?
En tanke bara.
Förvisso, om man anser att just detta är ett mått på "ett friskt liv". Men vad ska de med dem till när benen inte längre håller utan behöver byta ut delar mot proteser?
En tanke bara.
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 22:02Men vet man egentligen om det är vanligare med utslitna leder som just denna typ av människor än t.ex överviktiga soffliggare som får artros just genom att vara feta och orörliga? En stilla undran.....
Men vet man egentligen om det är vanligare med utslitna leder som just denna typ av människor än t.ex överviktiga soffliggare som får artros just genom att vara feta och orörliga? En stilla undran.....
Quote from Catharina Brattlin on 16 October 2010, 22:06Nu diskuterade vi väl lågintensiv träning hos personer, som för ett aktivt liv men inte råtränar och råtävlar? Inte överviktiga soffliggare?
Nu diskuterade vi väl lågintensiv träning hos personer, som för ett aktivt liv men inte råtränar och råtävlar? Inte överviktiga soffliggare?
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 22:25Ja, men snälla Sylvia då räknas ju inte
rodelträning i soffan. 😉Träningstips från solviking.
Ja, men snälla Sylvia då räknas ju inte
rodelträning i soffan. 😉
Träningstips från solviking.
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 22:25Artros är lika vanligt hos löpare som hos normalbefolkningen. Är man ute efter ledhälsa är det med största sannolikhet inte upprepad belastning inom ett begränsat rörelseomfång som är lösningen.
Artros är lika vanligt hos löpare som hos normalbefolkningen. Är man ute efter ledhälsa är det med största sannolikhet inte upprepad belastning inom ett begränsat rörelseomfång som är lösningen.
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 22:29Ah, missförstå mig rätt. Jag funderade bara på om det verkligen är belagt att långdistanslöpare har mer utslitna löpare än icke dito. Det var helt enkelt en ärlig fråga. Man bygger ju faktiskt upp både skelett och brosk genom upprepad belastning eller hur
Ah, missförstå mig rätt. Jag funderade bara på om det verkligen är belagt att långdistanslöpare har mer utslitna löpare än icke dito. Det var helt enkelt en ärlig fråga. Man bygger ju faktiskt upp både skelett och brosk genom upprepad belastning eller hur
Quote from Catharina Brattlin on 16 October 2010, 22:30K-G, rodelträning i soffan räknas aldrig som träning. 😉
Jacob, nu efterfrågade jag huruvida människor, som måste byta ut kroppsdelar pga mångt och mycket tränande är friskare än människor, som har bedrivit lågintensiv träning?
Mtp Ditt förra inlägg.
K-G, rodelträning i soffan räknas aldrig som träning. 😉
Jacob, nu efterfrågade jag huruvida människor, som måste byta ut kroppsdelar pga mångt och mycket tränande är friskare än människor, som har bedrivit lågintensiv träning?
Mtp Ditt förra inlägg.
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 22:30Då hittade du inte något som bestrider att de var tränade innan?
Då hittade du inte något som bestrider att de var tränade innan?
Quote from Catharina Brattlin on 16 October 2010, 22:35Lisa, jag påstod INTE att långdistanslöpare har mer utslitna leder än icke ditos. Jag frågade om friskheten mellan äldre personer som har bedrivit lågintensivt tränande vs mångåriga långdistansare.
Och visst byggs skelettet upp. Men inte brosket. Det har
Lisa, jag påstod INTE att långdistanslöpare har mer utslitna leder än icke ditos. Jag frågade om friskheten mellan äldre personer som har bedrivit lågintensivt tränande vs mångåriga långdistansare.
Och visst byggs skelettet upp. Men inte brosket. Det har