Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAnaerob & Aerob
You need to log in to create posts and topics.

Intensiteten på vardagsmotion varierar faktiskt. Den är t ex fullt jämförbar med styrketräning, som KG är inne på, rätt ofta. (Styrketräning är inte särskilt pulshöjande). Framför allt varierar den. Somliga saker man gör _är_ tunga, andra, det man är mest

Håller med. Har man dessutom turen att bo lite backigt så är det bara bra.
Saknar grannar åt 2 håll både hemma i Sverige och där jag befinner mig i alperna. Med tillstånd att göra i stort sett vad jag vill.

Jag kan lätt hitta tunga saker att göra,
men äv

k-g. "Enligt läkare i plural skall jag sitta i rullstol och
sådana skall man lita på skriver Christer S."

Hallå, när skrev jag det? Nu tror jag du missförstått nåt (K-G - ett troll) - som du brukar skriva om folk...

Oj Sylvia vad snett det blev. Jag förstår inte längre vad vi diskuterar - Naturligtvis är det inte kul med trasiga knän oavsett syreupptagningsförmåga men han har troligen ett friskare hjärta och kommer därmed att ha en bättre ålderdom än en mad trasiga k

Alla aktiviteter som berikar livet är av godo så länge det inte handlar om överdrifter. Svullande av mat lr idrottsutövning på elitnivå är i flertalet fall destruktivt.

Christer, ja, läser man snett är det lätt att det blir snett också. 🙂

Jag menade att, mannen har ju ingen nytta av sin hästakondis nu, eftersom han inte har några friska ben att röra sig med. Han går med kryckor! (Vad inaktiviteten, pga trasiga knän i

Det kan da ikke være så vansklig å forstå hva Sylvia mener.
Spørsmåler er mere et filosofisk, end et rent fysisk spørsmål.

Er det han som graver i haven som skal svare , eller han med "stål" kondis å ødelakt kne.?
Det kommer helt ann på fra vilket ståste

Sylvia -> Jag har inget säkert svar på den frågan. Jag arbetar en del inom äldrevården och jag tycker att de som berättar om att de tränat mycket, sportat och motionerat är mycket piggare upp i äldre åldrar. I den frågan har jag dock antagligen en stor bi

Jag knycker från trådskaperskan:
Om mig: Allmänt galen ung kvinna på 19 vårar som nyligen upptäckt glädjen med att springa. Springer vid KDM i Stockholm och följer just nu en plan för att om några veckor kunna springa i 30 minuter utan vila. 🙂

Sylvia v

K-G, vad gör jag som Du vet med bestämdhet? 🙂

Jacob, tack för svar. Och självklart är det så att man, som äldre, förmodligen mår bättre och är piggare för att man har varit aktiv under hela sin livstid¨, om inte sjukdomar tillstöter. Men, med det är in