Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 20:46Christer, du och Jacob har samma attityd...
Christer, du och Jacob har samma attityd...
Quote from Elias Engqvist on 18 October 2010, 20:54Fast Jacob leder antal inlägg in den här tråden med 31-9
Och jag gjorde bara ett litet skämt av typen "Detta är en lögn" - som alla utom du uppfattade - eller pratade du om nåt annat inlägg?
Fast Jacob leder antal inlägg in den här tråden med 31-9
Och jag gjorde bara ett litet skämt av typen "Detta är en lögn" - som alla utom du uppfattade - eller pratade du om nåt annat inlägg?
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 21:02Magnus: Det finns inte bara en sanning. Jag har lärt mig en hel del av denna tråd. Det innebär inte att jag håller med någon debattörerna till 100%. Jacob har rätt eftersom han nästan uteslutande refererar vetenskapliga artiklar. K-G har rätt för att han
Magnus: Det finns inte bara en sanning. Jag har lärt mig en hel del av denna tråd. Det innebär inte att jag håller med någon debattörerna till 100%. Jacob har rätt eftersom han nästan uteslutande refererar vetenskapliga artiklar. K-G har rätt för att han
Quote from Elias Engqvist on 18 October 2010, 21:06Gillade den sammanfattningen eller vad man ska kalla det Lars!
Gillade den sammanfattningen eller vad man ska kalla det Lars!
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 22:21Christer, du har rätt och jag har fel. Ber om ursäkt! 🙂
Christer, du har rätt och jag har fel. Ber om ursäkt! 🙂
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 22:22Lars, visst är det fantastiskt att - om man dömer av historien - inget av det vetenskapen säger oss idag kommer att vara sant om (tillräckligt) många år! (H)
Lars, visst är det fantastiskt att - om man dömer av historien - inget av det vetenskapen säger oss idag kommer att vara sant om (tillräckligt) många år! (H)
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 22:29Christer -> Det beror lite på vad man lägger i frasen "försvara sig". Jag tycker att jag mest har fått påpeka om och om igen att folk kommenterat något som jag inte har påstått. De har helt enkelt fritt tolkat det jag skriver till något helt annat än vad
Christer -> Det beror lite på vad man lägger i frasen "försvara sig". Jag tycker att jag mest har fått påpeka om och om igen att folk kommenterat något som jag inte har påstått. De har helt enkelt fritt tolkat det jag skriver till något helt annat än vad
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 22:35Det är ju själva förjklaringen som är vetenskapen, inte att äpplet faktiskt faller till marken. Det gjorde det redan innan Aristotles, men hans förklaring var först (tror jag). Den visade sig senare vara felaktig, och Netwon hittade på en egen. Denna lev
Det är ju själva förjklaringen som är vetenskapen, inte att äpplet faktiskt faller till marken. Det gjorde det redan innan Aristotles, men hans förklaring var först (tror jag). Den visade sig senare vara felaktig, och Netwon hittade på en egen. Denna lev
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 23:07Vetenskap är en process, ett sätt att studera vår omvärld. Det är ingen fakta, inga teorier, inga modeller eller uppfattningar. Man tillskaffar sig teorier och modeller med hjälp av vetenskap, men det är inte vetenskap i sig.
Sen fungerade ju Newtons fö
Vetenskap är en process, ett sätt att studera vår omvärld. Det är ingen fakta, inga teorier, inga modeller eller uppfattningar. Man tillskaffar sig teorier och modeller med hjälp av vetenskap, men det är inte vetenskap i sig.
Sen fungerade ju Newtons fö
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 23:26Vad kallar du då den kunskap som den vetenskapliga processen ger oss? Det är vad jag - kanske något slarvigt, kallar vetenskap - i stycket ovan. Kommer inte på något bättre namn.
Och nej, jag håller inte med dig om att Newton hade rätt, lika lite som Ari
Vad kallar du då den kunskap som den vetenskapliga processen ger oss? Det är vad jag - kanske något slarvigt, kallar vetenskap - i stycket ovan. Kommer inte på något bättre namn.
Och nej, jag håller inte med dig om att Newton hade rätt, lika lite som Ari