Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 18:57Är det din grej att skaffa nya kunder?
Är det din grej att skaffa nya kunder?
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 19:00Mycket relevant eftersom jag gissar att de flesta som deltar i forumet vill bli bättre. Och det är bättre att ha långsiktiga vinster än kortsiktiga.
Mycket relevant eftersom jag gissar att de flesta som deltar i forumet vill bli bättre. Och det är bättre att ha långsiktiga vinster än kortsiktiga.
Quote from Håkan Öhling on 10 October 2010, 19:14Jacob, JA jag är övertygad om att 9 min full fart utan uppvärmning är betydligt mer skadligt än 10 tim lugn jogg i skogen.
Jacob, JA jag är övertygad om att 9 min full fart utan uppvärmning är betydligt mer skadligt än 10 tim lugn jogg i skogen.
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 19:24David -> Om jag haft en mottagning, på något sätt konsulterat eller tagit betalt för mina tjänster så hade jag troligen velat skaffa kunder. Nu har jag inget av det, jag har fast lön och hjälper endast en bestämd grupp.
Mats S -> Om ditt mål är att bli
David -> Om jag haft en mottagning, på något sätt konsulterat eller tagit betalt för mina tjänster så hade jag troligen velat skaffa kunder. Nu har jag inget av det, jag har fast lön och hjälper endast en bestämd grupp.
Mats S -> Om ditt mål är att bli
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 19:41En periodisering av träning är ofta bra. Då kanske skadorna minimeras.
En periodisering av träning är ofta bra. Då kanske skadorna minimeras.
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 20:12För mig fungerade inte Jacobs upplägg iallafall.
Jag körde allldeles för högt tempo när jag började träna löpning och fick givetvis ont lite överallt.
Med lite vila och sedan nystart i lägre tempo så gick det bra.
Jag tror säkert att kortare pass i hög
För mig fungerade inte Jacobs upplägg iallafall.
Jag körde allldeles för högt tempo när jag började träna löpning och fick givetvis ont lite överallt.
Med lite vila och sedan nystart i lägre tempo så gick det bra.
Jag tror säkert att kortare pass i hög
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 20:24Tomas -> Jag inte tagit upp något förslag på träning, ännu mindre något som skulle kunna kallas för upplägg så jag förstår inte hur du kan vet att det inte fungerar för dig?
Det enda jag har gjort är att påpeka att man bör förändra intensiteten på träni
Tomas -> Jag inte tagit upp något förslag på träning, ännu mindre något som skulle kunna kallas för upplägg så jag förstår inte hur du kan vet att det inte fungerar för dig?
Det enda jag har gjort är att påpeka att man bör förändra intensiteten på träni
Quote from ellen olsson on 10 October 2010, 20:38Jag tycker att den här boken är bra:
http://www.amazon.com/Time-Crunched-Cyclist-Fast-Powerful-Hours/dp/1934030473Om man har begränsat med tid så måste man öka intensiteten annars går det inte att bli bättre, just pga. tidsbrist.
Jag tycker att den här boken är bra:
http://www.amazon.com/Time-Crunched-Cyclist-Fast-Powerful-Hours/dp/1934030473
Om man har begränsat med tid så måste man öka intensiteten annars går det inte att bli bättre, just pga. tidsbrist.
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 20:38Jacob
I så fall föstår jag inte vad det är du skriver. Om du inte har sagt någonting egentligen så varför skrev du alls i tråden?
Jacob
I så fall föstår jag inte vad det är du skriver. Om du inte har sagt någonting egentligen så varför skrev du alls i tråden?
Quote from Håkan Öhling on 10 October 2010, 20:48Jacob, om du man bara tränar 9 min så hinner man knappast med någon uppvärmning värd namnet. Det är ett löjligt exempel. Ju mer fart man ska köra desto längre uppvärmning.
Jacob, om du man bara tränar 9 min så hinner man knappast med någon uppvärmning värd namnet. Det är ett löjligt exempel. Ju mer fart man ska köra desto längre uppvärmning.