Quote from ellen olsson on 10 October 2010, 20:50Jag tycker inte att exemplet är så löjligt. Några 260 minuters uppvärmning lär ju inte behövas iallafall. 🙂
Jag tycker inte att exemplet är så löjligt. Några 260 minuters uppvärmning lär ju inte behövas iallafall. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 20:54Kanske dags att läsa lite mer ordentligt: "Totalt tog träningen 4,5 timme i veckan för konditionsgruppen och 1,5 för intervallgruppen fast då arbetade de ju bara 9 minuter av den tiden."
Jag antar att resten av tiden framför allt var uppvärming odyl.
Kanske dags att läsa lite mer ordentligt: "Totalt tog träningen 4,5 timme i veckan för konditionsgruppen och 1,5 för intervallgruppen fast då arbetade de ju bara 9 minuter av den tiden."
Jag antar att resten av tiden framför allt var uppvärming odyl.
Quote from ellen olsson on 10 October 2010, 20:55En faktor 3 i skillnad. Jag vet ju vad jag väljer iallafall.
En faktor 3 i skillnad. Jag vet ju vad jag väljer iallafall.
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 21:10Tomas -> Vad jag har sagt står ju i stycket under i mitt svar till dig. Att man måste ändra intensiteten beroende på hur mycket tid man kan/vill lägga på sin träning. Hur kan det vara oklart?
Tomas -> Vad jag har sagt står ju i stycket under i mitt svar till dig. Att man måste ändra intensiteten beroende på hur mycket tid man kan/vill lägga på sin träning. Hur kan det vara oklart?
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 22:41Pardon my french, men det verkar inte som att den gode Jakob Gudiol besitter särskilt stora praktiska erfarenheter av löpträning. Trådskaparen utger sig alltså för att vara citat, "helt nybörjare på löpning". Om så är fallet är det tämligen obra att ens f
Pardon my french, men det verkar inte som att den gode Jakob Gudiol besitter särskilt stora praktiska erfarenheter av löpträning. Trådskaparen utger sig alltså för att vara citat, "helt nybörjare på löpning". Om så är fallet är det tämligen obra att ens f
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 07:06Olle Albinsson: Inte behöver du vara ute i två timmar för att bättra på ditt kapillärnät.
Olle Albinsson: Inte behöver du vara ute i två timmar för att bättra på ditt kapillärnät.
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 07:30Lars -> Jag tränar främst fotbollsspelare när det gäller konditionsträning, det är givetvis inte det samma som rena konditionsidrottare. De senaste åren har jag tränat en klubb på låg nivå och där kommer ofta unga killar som inte gjort någon form av träni
Lars -> Jag tränar främst fotbollsspelare när det gäller konditionsträning, det är givetvis inte det samma som rena konditionsidrottare. De senaste åren har jag tränat en klubb på låg nivå och där kommer ofta unga killar som inte gjort någon form av träni
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 07:48Utan vetenskapliga bevis men lång erfarenhet:
Över 4.000 mil bara tävlingslöpning,
tränade långt och länge.
Hamnade i ett hyfsat gäng under 15 år - 2:20 - 2:50 marathonlöpare mest, dessutom i stora gäng med ungdomar som icke var så bra.Det var så gott s
Utan vetenskapliga bevis men lång erfarenhet:
Över 4.000 mil bara tävlingslöpning,
tränade långt och länge.
Hamnade i ett hyfsat gäng under 15 år - 2:20 - 2:50 marathonlöpare mest, dessutom i stora gäng med ungdomar som icke var så bra.
Det var så gott s
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 08:20K-G -> Det du skriver om är en helt annan miljö och situation. Med de tiderna och distanserna du pratar om så tränar man ganska nära vad kroppen klarar av. Då har både studier och praktisk erfarenhet visat att en stor del av träningen ofta bör ligga på lå
K-G -> Det du skriver om är en helt annan miljö och situation. Med de tiderna och distanserna du pratar om så tränar man ganska nära vad kroppen klarar av. Då har både studier och praktisk erfarenhet visat att en stor del av träningen ofta bör ligga på lå
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 08:37Jacob.
Har fått lära mig att man ej får skriva att resultaten var bättre förr.
Det heter att resultaten numera är sämre.
Inte för att jag förstår skillnaden, men ibland lyder jag.Så: Varför är resultaten så mycket sämre idag trots alla vetenskapligt ri
Jacob.
Har fått lära mig att man ej får skriva att resultaten var bättre förr.
Det heter att resultaten numera är sämre.
Inte för att jag förstår skillnaden, men ibland lyder jag.
Så: Varför är resultaten så mycket sämre idag trots alla vetenskapligt ri