Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAnaerob & Aerob
You need to log in to create posts and topics.

Jacob

Trådskaparen skrev ju så här: "Tiden är inte heller någon större begränsning som det ser ut just nu, jag skulle alltså kunna lägga in ett eller flera pass som är längre."

Så tråden handlade ju inte om att spara tid.

K-G -> Resultaten är inte sämre idag, eliten blir bara bättre och bättre. Bredden är sämre idag, det kan mycket väl bero på träningsupplägg men lika troligt är det för att folk inte är beredda att lägga ner lika mycket tid...

Någon skadeboom finns det in

Jacob.
Kolla Stockholm Marathon genom åren.

Sub 2:20 kan man ju snällt sett kalla elit.
Vad vinner man SM på nuförtiden.

Över 2:20 var på 80-talet elitmotinär upp till 2:40,
däröver motionärer.

Fler motionärer idag som klarar ens 3:30?
Du drömmer.

KG: På 80-talet köpte 40-årskrisarna en ny bil.

Idag köper de fortfarande en ny bil men ska därutöver springa ett maraton, helst utan att träna innan. Grovt förenklat.

Jacob

varför så aggresiv ton?

Anders.
Du har som vanligt totalfel. 😉

Jag köper fortfarande bilar minst 10 år gamla, jag vägrar intervaller + nya kemikaliska påfund.

Varför finns det inte några som vägrar alla nya påfund och tränar som det gjordes förr. Lugnt, sällan, men länge.
Plu

K-G -> Du tittar på något slags medelvärde eller på motionärer under elitnivå. Hur dessa ligger till säger ingenting om vilka träningsmetoder som är bäst då de uppenbarligen inte använder dessa metoder. Så ditt argument kring att det är vetenskapen som på

KG, du kan få köpa min, en -96:a i sina allra bästa år 😉

bild:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=b4b8d9be6dd840338dae8c3a9fb49607.jpg&Size=

Kolla statistiken för antalet änmälda för t.ex. Sth M jämte flertalet större maror som har ökat stort sen

K-G: Du är inte 40 år längre!

Jacob: Du har visserligen rätt i att världsrekorden förbättras - men vilka ligger i topp nuförtiden? Jo, toppen glider mot afrika, kenya o etiopien ffa. Det kan dessutom tänkas de inte tränar lika "vetenskapligt" som tex svenskar som trots allt fått ett "