Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 08:11Varför blandar du ihop mig med K-G? Han kan nog prata för sig själv.
Du tycks fortfarande inte förstå otränade "vardagsmotionärers" dilemma med intervaller. De håller ofta inte för det.
Du får fortsätta som tränare i gärdsgårdsserien och implementera dina
Varför blandar du ihop mig med K-G? Han kan nog prata för sig själv.
Du tycks fortfarande inte förstå otränade "vardagsmotionärers" dilemma med intervaller. De håller ofta inte för det.
Du får fortsätta som tränare i gärdsgårdsserien och implementera dina
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 08:37David -> "Du tycks fortfarande inte förstå otränade "vardagsmotionärers" dilemma med intervaller. De håller ofta inte för det."
Du tycks inte förstå att det finns gott om studier som inte kunnat visa att skaderisken är större än vid annan typ av löpning.
David -> "Du tycks fortfarande inte förstå otränade "vardagsmotionärers" dilemma med intervaller. De håller ofta inte för det."
Du tycks inte förstå att det finns gott om studier som inte kunnat visa att skaderisken är större än vid annan typ av löpning.
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 08:53Lars -> Jag missade din kommentar tidigare. Det du skriver om att studier endast visar på medelvärden stämmer bra. De ger en ett bra utgångsvärde. Om man vet att majoriteten av de som ger sig på träningsform X får bäst resultat om de tränar enligt princip
Lars -> Jag missade din kommentar tidigare. Det du skriver om att studier endast visar på medelvärden stämmer bra. De ger en ett bra utgångsvärde. Om man vet att majoriteten av de som ger sig på träningsform X får bäst resultat om de tränar enligt princip
Quote from Jonny Persson on 12 October 2010, 09:19Jag är ju en stor fan av olikheter så nu kan jag inte låta bli att ge mig in och svara på din fråga Magnus.
Vi är lika men ändå väldigt olika. Olikheterna ligger inte bara i fysiologin utan även i miljön. Jag är inte ens lik mig själv i olika faser av mi
Jag är ju en stor fan av olikheter så nu kan jag inte låta bli att ge mig in och svara på din fråga Magnus.
Vi är lika men ändå väldigt olika. Olikheterna ligger inte bara i fysiologin utan även i miljön. Jag är inte ens lik mig själv i olika faser av mi
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 09:31Jag hade gärna velat ha ett svar av typen "78 procent"... 😉
Jag hade gärna velat ha ett svar av typen "78 procent"... 😉
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 10:02Jacob.
Jag är ej emot vetenskapliga undersökningar. Läser en hel del av dem, även om jag önskar att de kunde skrivas på enklare sätt. De är vetenskapliga och i de allra flesta helt riktiga. Vad jag har lite svårt för är att de alltför ofta baseras på ett
Jacob.
Jag är ej emot vetenskapliga undersökningar. Läser en hel del av dem, även om jag önskar att de kunde skrivas på enklare sätt. De är vetenskapliga och i de allra flesta helt riktiga. Vad jag har lite svårt för är att de alltför ofta baseras på ett
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 10:38Marcus -> Väldigt bra kommentar (t+)
K-G -> Vad som oftast skadar en löpare har jag redan gett en länk till. Finns massor av epidemiologiska studier på många deltagare och de enda faktorerna man kontinuerligt finner är att många träningstimmar, långa trä
Marcus -> Väldigt bra kommentar (t+)
K-G -> Vad som oftast skadar en löpare har jag redan gett en länk till. Finns massor av epidemiologiska studier på många deltagare och de enda faktorerna man kontinuerligt finner är att många träningstimmar, långa trä
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 10:59Mina vänner var sådana som sprang marathon på 2:20 - 2:50.
De var alltså vältränade. Eller?
Vill du påstå att man klarar en mara sub. 2:40 och inte veta något.
Vi människor är nyfikna av sig.
Så vi testar.
En del ger sig dock inte i första taget.
Jag har
Mina vänner var sådana som sprang marathon på 2:20 - 2:50.
De var alltså vältränade. Eller?
Vill du påstå att man klarar en mara sub. 2:40 och inte veta något.
Vi människor är nyfikna av sig.
Så vi testar.
En del ger sig dock inte i första taget.
Jag har
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 10:59Jag tror du är inne på viktig sak där Jacob, nämligen att intervallvolymen är viktig att anpassa efter vilken kondition man är i. Jag ser ofta i träningsprogram att man anpassar antalet intervaller man ska springa efter vilken veckomängd man har, tex spri
Jag tror du är inne på viktig sak där Jacob, nämligen att intervallvolymen är viktig att anpassa efter vilken kondition man är i. Jag ser ofta i träningsprogram att man anpassar antalet intervaller man ska springa efter vilken veckomängd man har, tex spri
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 11:02Magnus.
Mina kompisar var och är inga idioter.
(t-)
Magnus.
Mina kompisar var och är inga idioter.
(t-)