Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAnaerob & Aerob
You need to log in to create posts and topics.

Jag ber om ursäkt på förhand, jag har inte hunnit läsa alla inlägg och varianter av åsikter, men känner ändå att jag vill lufta mig lite. Det är ändå helt ok att svara mig med att det skrev jag kl 13.45 2010-10-xx, jag erkänner på förhand, jag missade di

Per -> Ett väldigt bra inlägg som jag skulle vilja säga också är nära mitt sätt att se på det.

Jag anser dock att man vet långt tillräckligt för att vara säker på att man inte behöver ge sig på endast lågintensiva pass om man endast ska träna 3 pass i v

Mkt. intressant PH! Inom många andra biologiska modeller talar man istället om trösklar & tröskelvärden, att påverkan går till en viss gräns men däröver (lr under) blir plötsligt hela systemet instabilt och flippar över till ett annat tillstånd. Skulle in

Så. Förr då lade vi ihop långpass med fartpass.

Det var inte förrän vi fick en utbildad tränare som ville separera
mängd och fartträning vi gick sönder.

På långpassen var vi mer än väl uppvärmda.
Jisses, det kunde ta en timme eller mer innan någon drog

Jodå, eftersom vi inte egentligen formulerat en modell (fast de flesta verkar tänka i linjäramodeller, vilket jag tror är fel), kan vi ha alla typer av ickelinjära modeller (där ingår ju trösklar). det stora problemt för själva tanken att optimera är att

KG: En utbildad tränare behöver inte vara en bra tränare. Däremot finns utbildade OCH bra tränare. Synd för er att ni inte fick kontakt med en sådan...

Personen ifråga är fortfarande tränare.
Och omtyckt.

När jag sprang 400 meter då jäklar i mig intervalltränade jag.
Hårdare och hårdare.

Men för att springa ½-maran i 4:tempo behöver man knappast intervallträna.

Vinsten är minimal och skaderisken är ka

>Eller just det, det är ju din grej att vara dryg och inte tillföra något till någon diskussion här på funbeat....

Hur var det nu med påhoppen?

Det verkar vara väldigt vanligt med skador inom fotbollen. Det var väl Halmstad som för ett antal år sedan to

K-G ->"Men för att springa ½-maran i 4:tempo behöver man knappast intervallträna."
För att springa i 4:tempo behöver man inte intervaller nä. Är det någon som har påstått det? Det intervaller skulle kunna göra är däremot att hjälpa en nå det målet med min

Det är möjligt att du tycker att det inte är relevant. Det är din subjektiva upplevelse.