Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAnaerob & Aerob
You need to log in to create posts and topics.

Ähh, sluta bråka nu grabbar!
-Han var dum!
-Nädeva han som började!

(Samtal fört mellan min fru, min 6-åring & min 11-åring igår kväll.)

(L) y both anyway!

David -> Låt oss ta några exempel på kommentarerna från din sida i denna diskussion:

Du började med
1. "Det gäller att få kunder till rehabträningen."
2. "Det är ett effektivt upplägg att köra intervaller som otränad. Då blir det ofta tid till rehab och

Jaså, tycker du det?

Jacob. Ditt resonemang om tidseffektivitet, menar jag är förenklat. Det bygger på två antaganden, dels att du kan ersätta volym med intensitet och dels att du kan nå upp till önskad intensitet med endast en liten träningsvolym.

Enligt flera beräkningar

Tror nog att vi alla är överens om att en blandning av mängd och fart behövs.
Vad vi "tvistar" om är ju fördelningen och hur.
Tur att vi inte är klonade.

Som Marcus skrev ovan så är nog även jag olika olika tider på året, månaden, veckan, dagen, timmen.

K-G, du får ursäkta men jag har nog aldrig stött på någon så otroligt bakåtsträvande människa tidigare. 80-tal hit och dit, det var bättre då, allt det nya är mystiskt och verkar konstigt. Klockor och intervallträning, kosttillskott och nya sorters skor,

David Pavid.
Förstår varför du är anonym.

Anonym?

I alla vår oenighet har vi i bästa fall gjort Jakie intresserad, antagligen ännu mer förvirrad och i värsta fall avskräkt från löpning (mer sannolikt från detta forum).

Mitt förslag till Jakie är att börja med att bygga distans. Börja med 3 pass per vec

Per -> Jag får känslan av att du missförstår mig lite. Diskussionen har ju utan tvekan spretat iväg åt många håll.

När det gäller intervaller och tidseffektivitet så har jag i stort sett hela tiden syftat på otränade personer som vill träna kondition för