Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 18:24Bara för att inflika;
Jag läser de flesta inlägg med stort intresse och är otroligt tacksam för diskussionen som kommit upp! Jag tycker att det är otroligt intressant och har redan lärt mig många nya saker, eller i alla fall reviderat åsikter som jag tid
Bara för att inflika;
Jag läser de flesta inlägg med stort intresse och är otroligt tacksam för diskussionen som kommit upp! Jag tycker att det är otroligt intressant och har redan lärt mig många nya saker, eller i alla fall reviderat åsikter som jag tid
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 18:31Tack själv.
Tack själv.
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 21:06Min son kombinerar gym-träning med 15 min avslutande konditionsträning på motionscykel. Under det cykelpasset lägger han in 3 maxspurter på 1 minut med någon minut lugnare tempo däremellan.
Väldigt effektivt som konditionsträning och skaderisken verkar v
Min son kombinerar gym-träning med 15 min avslutande konditionsträning på motionscykel. Under det cykelpasset lägger han in 3 maxspurter på 1 minut med någon minut lugnare tempo däremellan.
Väldigt effektivt som konditionsträning och skaderisken verkar v
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 21:15Belastningen på leder o ligament är ganska liten vid cykling.
Belastningen på leder o ligament är ganska liten vid cykling.
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 21:27KG
Interträning är inget nytt påfund. Det "uppfanns" långt före ditt älskade 80-tal
KG
Interträning är inget nytt påfund. Det "uppfanns" långt före ditt älskade 80-tal
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 21:30Jacob
Jag håller i stort sett med dig. Det jag inte tror på är intervallträning till rena nybörjare. Det är smartare att börja lite lugnare.
Jacob
Jag håller i stort sett med dig. Det jag inte tror på är intervallträning till rena nybörjare. Det är smartare att börja lite lugnare.
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 07:07Tomas.
Inte för att jag till 100% fattade ordet interträning, men jag kan ju gissa.
Helt rätt tack och lov.
Tycker jag hade kanontur som blev introducerad till att för att kunna springa så skall man öva just detta.Ut och spring, känn glädje.
Ju längr
Tomas.
Inte för att jag till 100% fattade ordet interträning, men jag kan ju gissa.
Helt rätt tack och lov.
Tycker jag hade kanontur som blev introducerad till att för att kunna springa så skall man öva just detta.
Ut och spring, känn glädje.
Ju längr
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 07:17Tomas -> Om målet för nybörjaren är att bli bra på löpning och öka träningsdosen efter hand är det bäst med lågintensivt. Även när man känner att träningstiden under ett pass inte är några problem så är lågintensivt bättre.
Men om vi tex istället tittar
Tomas -> Om målet för nybörjaren är att bli bra på löpning och öka träningsdosen efter hand är det bäst med lågintensivt. Även när man känner att träningstiden under ett pass inte är några problem så är lågintensivt bättre.
Men om vi tex istället tittar
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 07:54KG
Du fattade nog att jag menade intervallträning. var det inte tex Zapotek som körde mycket intervaller? Och finnarna gjorde det långt före 80-talet.Och världsrekordet i maraton sattes väl inte på 80-talet?
De flesta som tränar nu är motionärer som in
KG
Du fattade nog att jag menade intervallträning. var det inte tex Zapotek som körde mycket intervaller? Och finnarna gjorde det långt före 80-talet.
Och världsrekordet i maraton sattes väl inte på 80-talet?
De flesta som tränar nu är motionärer som in
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 08:29Jo då.
Och Gunder Hägg körde fartlek tack vare Gösta Olander.
I ganska så oländlig terräng i Vålådalen i Jämtland.Det sprangs förr. Nu är det för mycket petitesser inblandade.
Förstår också fuller väl dagens lyxliv med alla dess frestelser.
Men, om de
Jo då.
Och Gunder Hägg körde fartlek tack vare Gösta Olander.
I ganska så oländlig terräng i Vålådalen i Jämtland.
Det sprangs förr. Nu är det för mycket petitesser inblandade.
Förstår också fuller väl dagens lyxliv med alla dess frestelser.
Men, om de