Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELAnhåller om..
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Ida, särskilt för singelkillar måste det vara en hit att dansa eftersom det brukar vara fler tjejer än killar som dansar...

För övrigt kan jag tipsa alla killar om Tjejmilen i Stockholm på söndag....massor av sportiga tjejer att spana på som t

Jag har gått ganska många salsakurser och där är det ofta 2 tjejer per kille. Då känner man sig uppskattad och behövd 🙂

Angående dans. Visst är det gott om flickor som tränar dans, men är man som kille duktig på dans så tror alla tjejer att man är gay.
Nu tränar jag inte pardans utan streetdance. Det kanske är lättare om man tränar salsa eller bugg.

Annelie... Ett år när jag sprang så var det kalasvarmt. Man hade duschar ute på lägdan.. ängen för er som inte kan norrlänska 😉 De sköttes av tre killar .. de satt i badenbadenstolar och spanade med glasögon på.. för här vare minsann ingen blygsamhet!! N

Håller med er, det är fler tjejer än killar som dansar pardans. Men jag tycker främst det gäller på danskurser. Går man ut och dansar är det förvånansvärt jämnt mellan könen! Vet inte hur det kan komma sig.

Magnus L: Salsan är bra i Umeå! Mycket folk som

Min teori är att det är många tjejer som går en danskurs med kompisarna som en "kul grej" men sedan är det många av dem som egentligen aldrig dansar ute, utan droppar av efter 2-3 kurser. Jag tror det är större andel av killarna som börjar dansa för att k

Som före detta dansinstruktör på en större dansskola i Stocksholm så kan jag berätta att vi alltid tog in för många tjejer på nybörjarkurserna. Av två anledningar
1. Fler tjejer än killar försvann efter några lektioner.
2. Om ett par anmälde sig och kille

Lustigt, jag har alltid tyckt mig märka att det var många fler tjejer iaf på nybörjarkurser, som anmälde sig alltså - resultat, man var inte välkommen om man var sent ute, de ville ha fler killar, eller par, men inte ensamma tjejer ... men det kan nog var

Om det är nån som är sugen på dans är vi ett gäng som dansar streetdance på onsdagkvällar 20.30-22 i stockholm. Vi har hyrt in en professionell dansare/instruktör; Isse Omari, som bl.a. undervisar på Danscenter (http://www.danscenter.se/t_larare/ismail_o.

Hmm. Hade tänkt anmäla mig till en nybörjarkurs i street på danshögskolan...Det låter som att man måste vara rätt bra för att kunna hänga med på era onsdagspass...Vilken nivå är det tänkt att vara på deltagarna? Hur mycket har du själv t ex dansat street?