Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 15:49Jag vet inte om ni hänger på Flashback, men där är ju diskussionsklimatet öppet (imo), men också styrt av regler och moderatorer. Det är också ett forum som är väldigt bra för informationssökning, vilket jag anser att Funbeat inte är i lika stor utsträckn
Jag vet inte om ni hänger på Flashback, men där är ju diskussionsklimatet öppet (imo), men också styrt av regler och moderatorer. Det är också ett forum som är väldigt bra för informationssökning, vilket jag anser att Funbeat inte är i lika stor utsträckn
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 15:49Jag tyckar att många inlägg är alldeles för långa.
Max 100 tecken vore en bra regel.
Jag tyckar att många inlägg är alldeles för långa.
Max 100 tecken vore en bra regel.
Quote from Elias Engqvist on 16 November 2009, 15:53Stefan, jag bestämmer lika lite som nån annan vad som får sägas - Rolf har med rätta sagt vad som gäller gnällhögar - fast jag tyckte nog att Andreas sa det ganska roligt. Men som sagt vi uppfattar allt olika.
Stefan, jag bestämmer lika lite som nån annan vad som får sägas - Rolf har med rätta sagt vad som gäller gnällhögar - fast jag tyckte nog att Andreas sa det ganska roligt. Men som sagt vi uppfattar allt olika.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 15:56Christer: jag tror inte att folk vill införa olika typer av mekanismer för att slippa se vissa inlägg för att de blir extra roade av dem. Kalla det vad du vill, men jag tror att du förstår vad jag avsåg. Och det är nog inte inlägg om maxpuls och cykelsadl
Christer: jag tror inte att folk vill införa olika typer av mekanismer för att slippa se vissa inlägg för att de blir extra roade av dem. Kalla det vad du vill, men jag tror att du förstår vad jag avsåg. Och det är nog inte inlägg om maxpuls och cykelsadl
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 15:58Andreas A.
- eventuellt 55 irrelevanta inlägg mindre.
- diskussionen ""mer överskådlig och lättare att förstå utan alltför långa oändliga"bråk" som kommer bort från ämnet.Men vi slipper inte denna diskussion helt ändå, tummen är inte en total lösning
Andreas A.
- eventuellt 55 irrelevanta inlägg mindre.
- diskussionen ""mer överskådlig och lättare att förstå utan alltför långa oändliga"bråk" som kommer bort från ämnet.
Men vi slipper inte denna diskussion helt ändå, tummen är inte en total lösning
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:01Charlotta jag har inte pratat om att nåt inlägg ska modereras bort.
Bara pratat om att andra kan visa på ett enklare sätt vad de gillar / inte gillar fast med en tumme direkt på inlägget.
Charlotta jag har inte pratat om att nåt inlägg ska modereras bort.
Bara pratat om att andra kan visa på ett enklare sätt vad de gillar / inte gillar fast med en tumme direkt på inlägget.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:01Ni behöver inte klumpa ihop mig med några andra för att jag gnällhögar mig!
Vill man inskränka nån annans förmåga att uttrycka sig, direkt eller indirekt så är man minst en gnällhög! Särskilt när det tom visas att det ska ske på 8e-klassare som hittat hi
Ni behöver inte klumpa ihop mig med några andra för att jag gnällhögar mig!
Vill man inskränka nån annans förmåga att uttrycka sig, direkt eller indirekt så är man minst en gnällhög! Särskilt när det tom visas att det ska ske på 8e-klassare som hittat hi
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:03Petra: Mitt inlägg var svar till Rolf som uppskattade att man håller sig till ämnet och som har uttryckt ett gillande av att moderera forumet.
Petra: Mitt inlägg var svar till Rolf som uppskattade att man håller sig till ämnet och som har uttryckt ett gillande av att moderera forumet.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:07Ska moderering på Flashback vara argument för modering här så kan vi ju införa den när den behövs, dvs när allt för mycket hamnar helt fel och det som skrivs är lagvidrigt.
På Flashback behövs det, här behövs det inte. Eller inför det även här men moderer
Ska moderering på Flashback vara argument för modering här så kan vi ju införa den när den behövs, dvs när allt för mycket hamnar helt fel och det som skrivs är lagvidrigt.
På Flashback behövs det, här behövs det inte. Eller inför det även här men moderer
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:10Fredrik N: Allt som skrivs på Flashback är inte lagvidrigt. Moderering sker i alla delar av forumet. Vad jag menade är att man kan ha ett väldigt öppet diskussionsklimat, men fortfarande ett modererat sådant.
Bara för att det är moderatorer som ser över
Fredrik N: Allt som skrivs på Flashback är inte lagvidrigt. Moderering sker i alla delar av forumet. Vad jag menade är att man kan ha ett väldigt öppet diskussionsklimat, men fortfarande ett modererat sådant.
Bara för att det är moderatorer som ser över