Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En sak som jag inte förstår är varför många verkar ta illa upp om nån säger att vissa roar sig med att förlöjliga andra. Om nu nån tycker att det är ett problem så är det inget som måste bevisas! Givetvis så måste inte alla hålla med och alla ser det inte

Vad är då mobbning? Är det enstaka dumma kommentarer?
http://sok.saol.se/pages/P580_M.jpg
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mobbning

Jag vill se dessa påståenden om kamratförtryck på FB verifieras.
Och nej, det är inte upp till enbart mottagaren av en kommen

Fredrik

Om vi tar mobbning som exempel, kan man rösta om det är ett problem eller inte.

Mobbaren säger att det är ett problem men mobbarna är fler så röstar vi om det så blir resultatet att det inte förekommer mobbning!

Så hur relevant är det att ta re

Som sagt att diskutera med anonyma är kanske inte så meningsfullt för de som avstår.
Sedan har jag kanske "klykat"? en del om både det ena o andra.

Hävdar man att det förekommer mobbning som skäl för att införa restriktioner så vill det till att man styrker sitt påstående med relevanta exempel. Jag tror att det är ytterst få som accepterar mobbning så kan det bara påvisas som problem är vi nog väldig

Fredrik, såna uttalanden är i minoritet här. Eller kanske Du kan visa på ett övervägande antal inlägg/diskussioner som uppvisar sånt? För DÅ hade det kunnat kallas problem eller vara ett potentiellt sådant. Absolut! För, som Du säger, man kan inte mobba l

Det är ju ett val man gör om man vill diskutera med anonyma eller inte. Internet består ju av anonyma användare i varierande grad. Jag tycker inte det är ett problem om en användare är anonym så länge han/hon inte byter användarnamn hela tiden.

Det jag v

Visst kan man diskutera hur man bör bete sig hit och dit, det skadar aldrig. Däremot är det mil ifrån att dra slutsatsen att man ska införa aktiv moderering för att stävja oönskat beteende. Den typen av beteende som några av er pekar på lär inte försvinna

Ang mobbing.
Jag har blivit jämförd med en parande padda en gång.

Även dessa meningar har jag fått tillskrivna mig.

JAG tilltalar inte dig och du tilltalar inte mig.
Vad luktar ditt svett idag?
Sedan har jag absolut ingen humor i denna tråd.

Trevligt?

Sylvia

jag tycker inte att forumet i sig är fientligt eller mobbande. Det är mer undantag än regel.

Det är mycket vanligare med störande förlöjligande inlägg men det är då inte på mobbningsnivå utan lindrigare. Mer störande än kränkande.

Jag tycker doc