Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Stefan: Nu var det ett antal ordspråk som råkade poppa upp i mitt huvud plötsligt, tex kasta inte sten i glashus eller sopa framför egen dörr först, eller ger man sig in i leken ... Lite självrannsakan skadar inte ibland.

Folk kan ju ha denna diskurs i åtanke när deras barn blir retade i skolan och rektorn svarar att det inte är ett stort problem på skolan...

/F

Thomas,
Jag förstår inte ditt inlägg om att rösta. Jag vill se om det påstådda kamratförtrycket existerar eller inte. Det kan väl inte vara så svårt? Är det bara ett påstående så är det ju heller inget vi kan avhjälpa. Ge mig konkreta exempel så jag kan a

Fredrik N: Jag tar ju andras känslor på allvar, liksom därför.

Sylvia: Tjuvstick i måttlig mängd och att man känner av hur personen som får sticket reagerar, helt ok, det anser jag inte som nivå att förlöjliga. Jag menar inte att generalisera jag påvisar

Om min son kommer hem från skolan och säger sig vara mobbad men inte kan utveckla det mer konkret så kommer jag bevaka hans skoldag men inte klandra skolan för att de inte ingriper. För vad ska de ingripa mot?

Fredrik

Om din son inte vill/vågar utveckal sig av rädsla för att det skall bli värre, vad gör du då?

Jag säger inte att mobbing är ett problem här, jag förstår bara inte ditt resonemang alls just nu.

Jag känner mig mobbad. Det är inget som stör mig nämnvärt men jag känner till en hel bunt som avstår från att delta i trådar för de tycker de blir påhoppad av ett litet gäng personer här på funbeat. Flera pm:ade mig så sent som igår att de vill ge upp fun

Tomas, visst är diskussioner om även sånt här viktiga. Frågan är bara vart de leder till?

Petra, det förvånar mig lite att Du helt plötsligt tar andras känslor på allvar? Hur vet Du hur t ex jag kände mig när Bettan L alias Carina Svennson alias Petra Ka

Fp David, tycker du att Tomas är värd att hela tiden(andra gången) få det där "emot sig"? Tomas Nilsson har iaf hela sitt namn utskrivet ju. Fp David P är detta ditt namn? Varför inte diskutera med Tomas Nilsson ändå Fp David P? Du förstår vad jag menar.

Thomas,
Ja, inte ger jag mig urskillningslöst på hans skolkamrater och propagerar för kollektiva bestraffningar i form av införande allmänna begränsningar.
Snarare är det nog så att min son behöver hjälp av ett helt annat slag.

Vad nu detta tokiga exempe