Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 07:57Sammanfattning av diskussionen: Både bilister och gångtrafikanter är så j-a dåliga på samverkan i trafiken.
Min personliga observation från båda som bilist och som gångtrafikant är dock att det är flest bilister som är dåliga på samverkan och det där me
Sammanfattning av diskussionen: Både bilister och gångtrafikanter är så j-a dåliga på samverkan i trafiken.
Min personliga observation från båda som bilist och som gångtrafikant är dock att det är flest bilister som är dåliga på samverkan och det där me
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 08:25Det gör förbaskat ont att bli påkörd, tro mig, jag har prövat.
Situationen var sådan att det var bilförarens "skyldighet" att stanna för att släppa över mig. Av olika yttre oförutsedda anledningar lyckades inte bilisten dämpa bilens hastighet tillräcklig
Det gör förbaskat ont att bli påkörd, tro mig, jag har prövat.
Situationen var sådan att det var bilförarens "skyldighet" att stanna för att släppa över mig. Av olika yttre oförutsedda anledningar lyckades inte bilisten dämpa bilens hastighet tillräcklig
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 08:31Jag kör mycket bil och har sprungit en hel del.
Jag anser att de flesta använder sunt förnuft + hänsyn.
Det inträffar ej så sällan att jag vinkar fram gående eller cyklist och ser att de vinkar fram mig. Det slutar ofta med ett flin. Känns väldigt bra.
Jag kör mycket bil och har sprungit en hel del.
Jag anser att de flesta använder sunt förnuft + hänsyn.
Det inträffar ej så sällan att jag vinkar fram gående eller cyklist och ser att de vinkar fram mig. Det slutar ofta med ett flin. Känns väldigt bra.
Quote from Stefan Kinberg on 7 September 2011, 08:35Det här är ju årets märkligaste diskussion; jag häpnar t ex. över argumentet om att löpare ta hänsyn till biltrafiken? Hallå!!!
Jag menar, det är ju bara människor som upplevt första världskriget som brukar tänka så väl?
Tänk följande istället för era k
Det här är ju årets märkligaste diskussion; jag häpnar t ex. över argumentet om att löpare ta hänsyn till biltrafiken? Hallå!!!
Jag menar, det är ju bara människor som upplevt första världskriget som brukar tänka så väl?
Tänk följande istället för era k
Quote from Elias Engqvist on 7 September 2011, 08:58Jamen Peter, självklart tar man extra hänsyn till barn i trafiken.
Jamen Peter, självklart tar man extra hänsyn till barn i trafiken.
Quote from Camilla Höög on 7 September 2011, 09:56Barn är ett specialfall som inte riktigt hör till diskussionen. De är väldigt dåliga på att följa lagen om de ens känner till den.
Vuxna bör däremot följa lagen i möjligaste mån. Det blir liksom lite enklare så.
Barn är ett specialfall som inte riktigt hör till diskussionen. De är väldigt dåliga på att följa lagen om de ens känner till den.
Vuxna bör däremot följa lagen i möjligaste mån. Det blir liksom lite enklare så.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 09:59Apropå barn så är det väldigt många bilister som struntar helt i de stackars barn som rädda och försiktiga får stå länge och vänta på någon som stannar. På det övergångsställe jag ibland använder på mina löpturer ser jag detta ofta. Det är en lång raksträ
Apropå barn så är det väldigt många bilister som struntar helt i de stackars barn som rädda och försiktiga får stå länge och vänta på någon som stannar. På det övergångsställe jag ibland använder på mina löpturer ser jag detta ofta. Det är en lång raksträ
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 10:00Fotgängare har iofs rätt att korsa vägen även där det inte finns ngt övergångsställe ... Nu talar jag inte om övergångsställen inom synhåll 😉
Det finns inte överallt.
I gårdagens Corre var det en fin liten sak om det nybyggda gymnasiet i Vreta, som har e
Fotgängare har iofs rätt att korsa vägen även där det inte finns ngt övergångsställe ... Nu talar jag inte om övergångsställen inom synhåll 😉
Det finns inte överallt.
I gårdagens Corre var det en fin liten sak om det nybyggda gymnasiet i Vreta, som har e
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 10:03Barn tillför diskussionen en extra dimension. Som bilförare - utgå från att det står ett barn vid varje övergångsställe och anpassa farten efter det. Som löpare - utgå från att det sitter en korkad snorunge i varje bil och anpassa farten efter det.
Barn tillför diskussionen en extra dimension. Som bilförare - utgå från att det står ett barn vid varje övergångsställe och anpassa farten efter det. Som löpare - utgå från att det sitter en korkad snorunge i varje bil och anpassa farten efter det.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 10:11Anta inte att du är > 2 meter lång och lyser i mörkret.
Anta inte att du är > 2 meter lång och lyser i mörkret.