Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAnsträngnings utlöst astma
You need to log in to create posts and topics.

Vad är ventoline?
Jämfört med bricanyl och oxis.

Vad är en beta-2-stimulerare?

Jag vet vad Valvoline är.
Det har jag kört på.

Ventoline är ett bronkitdilaterande medel för inhalatorer. Aktiv substans är salbutamol.

Edit: Såg inte att du ville ha en jämförelse... sorry...

och vad skiljer då bronkitdilaterande/salbumatol och beta-2-stimulerare?

Läste för snabbt.

Mina kunskaper sträcker sig inte så långt :(.

För att slänga in ytterligare en medicin i diskussionen så tar jag Symbicort. Det är en förebyggande medicin som man även kan använda som akutmedicin om man vill (fast det gör jag inte för det är den alldeles för dyr för :-)). Innehåller Budensonid och Fo

tar också symbikort, p.g.a allergier har jag en del problem, dock verkar jag inte ha riktig astma.
har bara haft ett anfall och det är 9år sedan. fick ventolin då, befan mig i belgien.

Jag har haft 2 anfall sen jag blev diagnostiserad för 13 år sen. Får som jag nämde tidigare mest problem med andningen beroende på väder och humör. Men nog sjutton är det riktig astma alltid. Att man inte får ordentliga anfall är väl bara ett tecken på at

jag har inte medicinerat alls förutom sista året.

Symbicort är en kombinationsmedicin med både inflammationshämmare och en mer långtidsverkande bronkdilaterande effekt än vad man får av t.ex. bricanyl. Bricanylen hjälper vanligen bara en halvtimme-trekvart eller så, så till längre pass kanske man behöver