Quote from Fredrik Närenfors on 29 January 2008, 23:13Vad är ventoline?
Jämfört med bricanyl och oxis.Vad är en beta-2-stimulerare?
Vad är ventoline?
Jämfört med bricanyl och oxis.
Vad är en beta-2-stimulerare?
Quote from Funbeat user on 29 January 2008, 23:19Jag vet vad Valvoline är.
Det har jag kört på.
Jag vet vad Valvoline är.
Det har jag kört på.
Quote from Funbeat user on 29 January 2008, 23:28Ventoline är ett bronkitdilaterande medel för inhalatorer. Aktiv substans är salbutamol.
Edit: Såg inte att du ville ha en jämförelse... sorry...
Ventoline är ett bronkitdilaterande medel för inhalatorer. Aktiv substans är salbutamol.
Edit: Såg inte att du ville ha en jämförelse... sorry...
Quote from Fredrik Närenfors on 29 January 2008, 23:31och vad skiljer då bronkitdilaterande/salbumatol och beta-2-stimulerare?
och vad skiljer då bronkitdilaterande/salbumatol och beta-2-stimulerare?
Quote from Funbeat user on 29 January 2008, 23:33Läste för snabbt.
Mina kunskaper sträcker sig inte så långt :(.
Läste för snabbt.
Mina kunskaper sträcker sig inte så långt :(.
Quote from Lotta Lindström on 29 January 2008, 23:41För att slänga in ytterligare en medicin i diskussionen så tar jag Symbicort. Det är en förebyggande medicin som man även kan använda som akutmedicin om man vill (fast det gör jag inte för det är den alldeles för dyr för :-)). Innehåller Budensonid och Fo
För att slänga in ytterligare en medicin i diskussionen så tar jag Symbicort. Det är en förebyggande medicin som man även kan använda som akutmedicin om man vill (fast det gör jag inte för det är den alldeles för dyr för :-)). Innehåller Budensonid och Fo
Quote from Funbeat user on 29 January 2008, 23:44tar också symbikort, p.g.a allergier har jag en del problem, dock verkar jag inte ha riktig astma.
har bara haft ett anfall och det är 9år sedan. fick ventolin då, befan mig i belgien.
tar också symbikort, p.g.a allergier har jag en del problem, dock verkar jag inte ha riktig astma.
har bara haft ett anfall och det är 9år sedan. fick ventolin då, befan mig i belgien.
Quote from Lotta Lindström on 29 January 2008, 23:55Jag har haft 2 anfall sen jag blev diagnostiserad för 13 år sen. Får som jag nämde tidigare mest problem med andningen beroende på väder och humör. Men nog sjutton är det riktig astma alltid. Att man inte får ordentliga anfall är väl bara ett tecken på at
Jag har haft 2 anfall sen jag blev diagnostiserad för 13 år sen. Får som jag nämde tidigare mest problem med andningen beroende på väder och humör. Men nog sjutton är det riktig astma alltid. Att man inte får ordentliga anfall är väl bara ett tecken på at
Quote from Funbeat user on 30 January 2008, 00:00jag har inte medicinerat alls förutom sista året.
jag har inte medicinerat alls förutom sista året.
Quote from Jonas Täng on 30 January 2008, 10:38Symbicort är en kombinationsmedicin med både inflammationshämmare och en mer långtidsverkande bronkdilaterande effekt än vad man får av t.ex. bricanyl. Bricanylen hjälper vanligen bara en halvtimme-trekvart eller så, så till längre pass kanske man behöver
Symbicort är en kombinationsmedicin med både inflammationshämmare och en mer långtidsverkande bronkdilaterande effekt än vad man får av t.ex. bricanyl. Bricanylen hjälper vanligen bara en halvtimme-trekvart eller så, så till längre pass kanske man behöver