Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 20:29Apor är barfotalöpare.
Apor är barfotalöpare.
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 23:14Tror att vi lärde oss av lejonen hur man skulle jaga . . .
www.youtube.com/watch?v=FDyCbR3BdJw
Tror att vi lärde oss av lejonen hur man skulle jaga . . .
http://www.youtube.com/watch?v=FDyCbR3BdJw
Quote from Funbeat user on 9 February 2011, 12:18Jag tror nog att det krävs mer än flugsvamp och kokain för att man ska kunna springa. Oavsett vad du äter så kommer du inte att kunna springa längre eller fortare än du hade kunnat ändå. I första hand en mental inställning. Samt din fysiska förmåga.
Och
Jag tror nog att det krävs mer än flugsvamp och kokain för att man ska kunna springa. Oavsett vad du äter så kommer du inte att kunna springa längre eller fortare än du hade kunnat ändå. I första hand en mental inställning. Samt din fysiska förmåga.
Och
Quote from Elias Engqvist on 9 February 2011, 12:19Kokablad och kokain är inte samma sak!
Kokablad och kokain är inte samma sak!
Quote from Funbeat user on 9 February 2011, 12:20Fast effekten är ungefär densamma. Lite mer koncentrerade blad helt enkelt. Man slipper tugga så förbannat....
Fast effekten är ungefär densamma. Lite mer koncentrerade blad helt enkelt. Man slipper tugga så förbannat....
Quote from Elias Engqvist on 9 February 2011, 12:23Kokain tror jag inte man blir nån bättre löpare av men kokablad anses förbättra syreupptagningsförmågan och även motverka trötthet så det finns nog lite fog för att den kan underlätta löpandet...
Kokain tror jag inte man blir nån bättre löpare av men kokablad anses förbättra syreupptagningsförmågan och även motverka trötthet så det finns nog lite fog för att den kan underlätta löpandet...
Quote from Funbeat user on 9 February 2011, 14:19Kokablad användes väl huvudsakligen för att motverka trötthetskänslorna, så att man skulle kunna springa längre sträckor.
Kokablad användes väl huvudsakligen för att motverka trötthetskänslorna, så att man skulle kunna springa längre sträckor.
Quote from Funbeat user on 9 February 2011, 15:48Och dämpa aptiten. Vilket gör att du slipper springa ifatt djur.:-)
Och dämpa aptiten. Vilket gör att du slipper springa ifatt djur.:-)
Quote from Funbeat user on 9 February 2011, 16:27Fast det var ju inte så att man bara sprang för att få mat. I Inkariket hade man t ex ett postväsen bestående av löpare som sprang flera mil om dagen. Då tuggade de kokablad för att inte tröttna.
Fast det var ju inte så att man bara sprang för att få mat. I Inkariket hade man t ex ett postväsen bestående av löpare som sprang flera mil om dagen. Då tuggade de kokablad för att inte tröttna.
Quote from Funbeat user on 9 February 2011, 16:43För att vara på säkra sidan så gäller det att dra en lina innan man röker crack och tuggar kokablad.
För att vara på säkra sidan så gäller det att dra en lina innan man röker crack och tuggar kokablad.