Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 11:3522 miles är väl inget. Jag syftade mer på filmer där hjälten färdas i tre dagar för att nå sitt mål. Hur långt kan en häst röra sig på en dag, är då frågan.
22 miles är väl inget. Jag syftade mer på filmer där hjälten färdas i tre dagar för att nå sitt mål. Hur långt kan en häst röra sig på en dag, är då frågan.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 11:41Att jaktmetoden "springa ihjäl kräken" skulle ha varit totalt dominerande i alla år i väntan på pilbågar och AK47or är kanske en överdrift och förenkling, men vissa folk har ju, som någon påpekade, använt den metoden ända in i våra dagar. Fällor, småkryp,
Att jaktmetoden "springa ihjäl kräken" skulle ha varit totalt dominerande i alla år i väntan på pilbågar och AK47or är kanske en överdrift och förenkling, men vissa folk har ju, som någon påpekade, använt den metoden ända in i våra dagar. Fällor, småkryp,
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 13:10"
Tor: Med "rörelse" menade nog Mr Walker "företagande" = "affärsverksamhet" - varför han börjar prata om det förstår jag dock inte!
"Walker:
Syftade du på "affärsverksamhet" eller "fysisk aktivitet"?
"
Tor: Med "rörelse" menade nog Mr Walker "företagande" = "affärsverksamhet" - varför han börjar prata om det förstår jag dock inte!
"
Walker:
Syftade du på "affärsverksamhet" eller "fysisk aktivitet"?
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 14:36Rörelse var ett lättsamt uttryck den fysiska aktiviteten att gå. Även om hällristningarna tyder på att vi flöt hit på kajaker eller liknande flytkroppar, så blev vi tidigt ett vandrande folk just för att bedriva affärsrörelse. Någon har nämnt jakt mot stu
Rörelse var ett lättsamt uttryck den fysiska aktiviteten att gå. Även om hällristningarna tyder på att vi flöt hit på kajaker eller liknande flytkroppar, så blev vi tidigt ett vandrande folk just för att bedriva affärsrörelse. Någon har nämnt jakt mot stu
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 14:39Som sagt; grunden för människans förmåga att springa och gå lades långt innan folk bosatte sig i norden.
Som sagt; grunden för människans förmåga att springa och gå lades långt innan folk bosatte sig i norden.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 14:56Tor, det låter rimligt. Hur skulle annars människan tagit sig hit? (H)
Tor, det låter rimligt. Hur skulle annars människan tagit sig hit? (H)
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 15:10Ursprungsfrågan var om vi är födda att springa? Här blir min tes att förmågan att springa är förvärvad. Vi är födda att flyta och liknar mer sälar än antiloper: Ecce homo (lat. se människan) sommartid på en badstrand!
Ursprungsfrågan var om vi är födda att springa? Här blir min tes att förmågan att springa är förvärvad. Vi är födda att flyta och liknar mer sälar än antiloper: Ecce homo (lat. se människan) sommartid på en badstrand!
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 15:15Färdtjänst?
Färdtjänst?
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 16:24Stränder, särskilt med tidvatten, är f ö ypperliga ställen för samlare, finns allt möjligt protein som rör sig långsammare att samla ihop och peta i sig. Nät, krokar m m har vi haft länge.
Stränder, särskilt med tidvatten, är f ö ypperliga ställen för samlare, finns allt möjligt protein som rör sig långsammare att samla ihop och peta i sig. Nät, krokar m m har vi haft länge.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 21:43Alla egenskaper är förvärvade. Hos alla arter. Survival of the fittest adoptable to change och allt det där.
Om fisk vore den naturliga födan, så borde vi ha mer simhud mellan tårna. Människan uppstod i Afrika, på savannen. Mycket lite vatten, mycket pla
Alla egenskaper är förvärvade. Hos alla arter. Survival of the fittest adoptable to change och allt det där.
Om fisk vore den naturliga födan, så borde vi ha mer simhud mellan tårna. Människan uppstod i Afrika, på savannen. Mycket lite vatten, mycket pla