Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAre we born to run?
You need to log in to create posts and topics.

Stig, jag har funderat och det står och väger mellan att pysa ner på Lidl eller äta upp grannen (han klarar jag nog utan ??????????).

@illbatting: Man ska inte underskatta den sociala aspekten på vad man äter. En gång i tiden på vissa platser var kannibalism comme-il-faut. Trafikskadeoffer till lunch?

Och det här med fiske, för egen del anser jag det det enklare att springa ifatt en äl

Alltså det här med fiske, där tror jag att vi helt har tappat bort oss genom de senaste årtusendena. Går man tillbaka till studier på fosterstadiet och våra tydliga kopplingar till vattenlevande varelser så kan man förstå att det finns betydligt framgångs

Så sant Stig.
Fast att börja knapra på en samojed får nog anses vara faux pas (även om de faktiskt kallas så..).

Lidl har förresten fisk i frysdisken, eller är Lidl också faux pas?

Lite fakta i debatten:
http://www.loplabbet.se/store/tillbehor/ovrigt/bocker/pagina-lopning-thor-gotaas.html

Eller om det är fler myter. Men den känns ändå läsvärd på omslaget.

Detaljer ur boken:
Så länge vi har varit människor har vi sprungit. Människan är med sina långa ben, uthållighet och sin förmåga att svettas en naturlig långdistanslöpare. Inte lika snabb som många andra djur, men istället mycket mer uthållig. I det fornt

Några myter i boken kan avfärdas: Faraon Tutankhamun var 19 år när han dog; Inkaindianerna tuggad blad från kokabusken och sprang därför långt; de nakna flickorna i grekland är nog en fantasi... hjälp mig! (H)

Vikingarna var i likhet med naturfolken i Sibirien kända för att låta skinnet från flugsvampen smälta på tungan, sedan gick de bärsäkra och förmodligen kunde de även springa ikapp med hästar i det drogade tillståndet. 🙂

Jämfört med schimpanser har vi sumhud mellan tumme och pekfinger, och våra fötter är bättre avpassade för att gå i sankmark (t ex blöt lera eller sand).
Framför allt är vi (människor) flexibla.

Och vi kan flyta - en apa sjunker som en gråsten.